• تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 16:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 943
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

سفر به آسمان هشتم؛

گزارش روزنوشت اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس

اردوی زیارتی سیاحتی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوشنبه 24 ام تا جمعه 28 مهر 1402 به مقصد مشهد مقدس برگزار می شود. در این مطلب، گزارش روزانه این سفر به قلم مینا محمدی و از نگاه دوربین نیرومند رومیانی و عالیه عطایی از نظرتان می گذرد. این یک خبر صرف نیست؛ با ما همراه باشید ....

یک: دوشنبه ۲۴ مهر ایستگاه راه آهن تهران
 
بعد از موفقیت در بزرگترین ماراتن علمی کشور و قبولی در یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی خاورمیانه، بعد از تبریکات و خوشحالی از این حس ناب، بعد از  غنج رفتن دلت از شنیدن نام خانم و آقای دکتر، پشت سر گذاشتن ثبت نام.
پای در راهی می‌گذارند که انتهایی ندارد و اقیانوسی است پهناور ...
در این مسیر پر فراز و نشیب مفتخر خواهند شد به نام طبیب‌ و ملبس به جامه سپید پزشکی
قرار است دست در دست خداوند، کار مسیحا کنند
و چه پناهی بهتر از آستان ولی نعمت ایران حضرت علی ابن موسی الرضا برای کسب اجازه و استعانت از محضر امام رئوف و تجدید قوا برای ورود رسمی به رشته مقدس پزشکی.
شور و نشاط دانشجویان که از هر شهر و دیاری با دعای خیر پدر و مادر برای شرکت در اردوی یکپارچه نو دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران مهیا و راهی شده اند مثالی زدنی است.
اولین سفر دانشجویی آن هم با همه هم دانشگاهی هایت.
از آن سفرهایی که خاطره خوبش تا همیشه با تو خواهد بود.

تا همیشه ی این راه بی پایان ...

 هر چند در هفت آسمان عشق آشنای مردم است
اما تمام عاشقی در آسمان هشتم است ...
 
 

دو: سه شنبه ۲۵ مهر؛ مشهد الرضا

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست ...

یک تیم درمانی کامل که البته در مرحله دانشجویی هستند،  در اینجا، اردوگاه فرهنگی امام رضا جمعند. گویی از همین امروز از همین بدو ورود به دانشگاه، از همین سال اول دانشجویی باید بیاموزند که درمان یک کار جمعی و تیمی است. پزشک، دندانپزشک، داروساز، پرستار، کارشناسان رادیولوژی، آزمایشگاه،  کاردرمانی، توانبخشی‌ و... همه در کنار هم ...

خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران از استاد و عضو هیأت علمی تا ۸۰۰ دانشجوی نو ورود و راهنماهای دانشجویان که فراگیران سال های بالاتر هستند، در این اردو حضور دارند؛ اما همه این برنامه به افتخار نو دانشجویان پزشکی است؛ آنان که روزهای عمر دوستی بیشتر آنها کمتر از عدد انگشتان دست است، اما بعضا رفاقت های بزرگ شاید چند ده ساله در انتظارشان باشد.

تعدادی از کارکنان آموزش دانشکده ها هم در اردو حضور دارند و در کنار دانشجویان هستند. یکی از این جمع، زهره محمدی کارشناس معاونت آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی است که بیشتر اوقات در کنار دانشجویان است و با حوصله به سوالات آنها در خصوص ثبت نام، انتخاب واحد، آزمون تعیین سطح و... پاسخ می دهد و راهنمایی می کند و در مواردی حتی که نیاز به پیگیری در سطوح بالادستی دارد با تماس تلفنی با اداره و مسئولین مربوطه مشکلات دانشجویان را حل می کند.

دانشکده پزشکی به قول دکتر نمازی (رئیس موزه تاریخ علوم پزشکی) در آیین افتتاحیه؛ عقاب بال گشوده دانشگاه تهران، امسال مانند سالهای قبل میزبان فرزندان خود از جای جای این مرز پر گهر است. بعد از سلام و احوالپرسی کوتاه و معرفی خودم، از بچه ها خواستم کوتاه به سوالاتم در خصوص رشته پزشکی و احساسشان نسبت به دانشگاه پاسخ دهند. وقتی از شیرین، نودانشجوی پزشکی درباره رشته اش پرسیدم بلافاصله از شیرینی اما همراه با استرس این حرفه مقدس گفت. مبینا هم گفت: در کنار لذت بخش و شیرین بودن توام با سختی است. فاطمه معتقد بود دوران دانشجویی بخش جدیدی از زندگی است که باید بین درس های سخت پزشکی و زندگی توازن ایجاد کرد که در این راه حضور اساتید و بهره گیری از مشاوره های آنها بسیار راه گشا خواهد بود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده در معاونت فرهنگی دانشگاه، مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز سه شنبه 25 مهر 1402، در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد. در مراسم افتتاحیه پس از صحبت های مسئولین دانشگاه، دکتر شریف عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی گروه ایمونولوژی و دکتر علیرضا بازارگان عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران صحبت های انگیزشی داشتند که با استقبال و تشویق های پیاپی دانشجویان همراه بود.

بعد از این برنامه نوبت به تشرف به حرم رسید...

مشهد مشهود من

حضرت محمود من

 طالع مسعود من

نامه سیاه آمدم

شافی دارالشفا

پنجره فولاد کو

در طلب شاخه ای

مهر گیاه آمدم

حضرت سلطان، ولی نعمت ما، اینک در ابتدای راه پر پیچ و خم دانشجویی، در آغاز راه و ورود به رشته پزشکی، فرزندان و نورچشمان ما، آینده سازان این کشور برای عرض ارادت و استعانت میهمان شمایند. مهرت بر ما مستدام ، پناه جوانان ما باش.

تعامل مسئولین دانشگاه با دانشجویان حتی در زیارت و ساعات حضور در حرم مشهود بود. وقتی با محدثه (رتبه 22 آزمون سراسری) در صحن انقلاب نشسته بودیم و در خصوص این چند روز صحبت می‌کردیم، در مورد خوابگاه سوال داشت که خانم دکتر روح الهی مسول امور خوابگاه ها و خانم دکتر بیات که در کنارمان نشسته بودند با روی باز به سوالات او پاسخ دادند و راهنمایی کردند.

 

پیام دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه 

بسم الله الرحمن الرحیم

به پایان آمد این دفترحکایت همچنان باقی است ...
با سلام

دانشجویان عزیز به واسطه این‌چند روز در اردو به‌عنوان دوستان خوب در کنار هم بودیم.
سفر کردیم تا مرز عاشقی. دیدار امام رئوف (ع) همراه با استادان، مسئولان، دانشجویان جدید، دانشجویان سال بالایی و کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، افتتاحیه و اختتامیه آیین استقبال از دانشجویان نو ورود را به جشن نشستیم.
با هیئت رئیسه دانشکده‌مان آشنا شدیم، آموزش‌هایی دیدیم از جنس فرهنگ، سبک زندگی، هویت ایرانی و آیا می‌دانید که‌های دانشجویی و ...
زیارت کردیم حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) را دسته جمعی با هم‌کلاسی‌هایمان و تفریح کردیم در مجموعه ورزشی موج‌های خروشان.
در آیین اختتامیه با دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دیدار کردیم و سخنرانی ایشان را شنیدیم و با جایگاه دانشگاه در ایران و جهان آشنا شدیم و عهد بستیم با امام مهربانی که زحمات پدر و مادر را ارج نهیم و علاوه بر درس خواندن، مهارت‌های فرهنگی، هنری، جهادی، اجتماعی و ورزشی را افزایش داده و توانمندتر شویم. در حوزه پژوهش و کسب علم نیز مرزهای دانش را در نوردیم و خدمت رسانی به هم‌نوعان را سرلوحه عمر و برکت زندگی‌مان قرار دهیم.
معاونت فرهنگی و دانشجویی به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران امیدوار است خاطرات خوبی برایتان رقم زده باشد و این اردو آغازی باشد برای پیمودن این راه بی پایان
دکتر مهدی ابراهیمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

 
  • گروه خبری : معاونت آموزش پزشکی عمومی,معاونت آموزش تحصیلات تکمیلی,معاونت دانشجویی فرهنگی,زندگی دانشجویی
  • کد خبر : 248445
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز اول، دوشنبه 24 مهر 1402، ایستگاه راه آهن تهران اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز اول، دوشنبه 24 مهر 1402، ایستگاه راه آهن تهران اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز اول، دوشنبه 24 مهر 1402، ایستگاه راه آهن تهران اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز اول، دوشنبه 24 مهر 1402، ایستگاه راه آهن تهران اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز اول، دوشنبه 24 مهر 1402، ایستگاه راه آهن تهران اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، بامداد روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، مشهد اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، صبح روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، مشهد اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف اردوی نو دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران به مشهد مقدس، روز دوم، سه شنبه 25 مهر 1402، حرم امام رئوف

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *