• تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 14:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1605
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

سوم مهر ماه 1402 و در محل دانشکده پزشکی نماد آموزش عالی ایران؛

آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

مراسم آئین بازگشایی سال تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سوم مهر 1402؛ باحضور دکتر حسین قناعتی رئیس، دکتر سیدفرشاد علامه معاون آموزشی، دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی، جمعی از مسئولان دانشگاه و دانشکده، اساتید و اعضای هیئت علمی علوم پایه، دانشجویان و فراگیران مقاطع مختلف همراه با قدردانی از دانشجویان برتر در تالار عزلت دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی، با تبریک آغاز ولایت امام زمان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حضور در کنار فراگیران و بهترین اساتید در دانشکده پزشکی برای من لذت بخش، درس آموز و بزرگ ترین افتخار است. 
وی افزود: اول مهر و آغاز سال تحصیلی یک رویداد بزرگ است و به قول استاد دوستی روز اول مهر باید به نام روز تعلیم و تربیت نام گذاری شود، امیدوارم با همدلی و همکاری مسیر را پیش ببریم.
دکتر صالحی طبابت را یک کار بسیار مهم و تمام وقت دانست و گفت: باید دائما دانش خود را بروز کنیم؛ ما این را از اساتیدمان آموخته ایم، اساتید بزرگ و به نامی که تا آخر عمر دانشجو بودند و به دنبال کسب دانش.
 
 
دکتر علامه: سعی کنید بهترین خودتان باشید
در ادامه دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه خطاب به دانشجویان گفت: اساتید و مسئولین دانشگاه نیز روزی در جایگاه فعلی شما و روی همین صندلی ها می نشستند. شما هم سعی کنید بهترین خودتان باشید و سعی کنید تمام تلاش خود را برای کسب دانش در عرصه طبابت بکار بگیرید چرا که اگر بیماری را نجات دادید شیرینی آن تا آخر با شما خواهد بود و اگر روزی بیماری از دست رفت وجدانتان از این که از کسب دانش و هر اقدام عملی برای درمان دریغ نکرده اید، آرام باشد. امیدوارم روزی هم شما پشت این تریبون ها سخنران باشید و از ما برای حضور در برنامه هایتان دعوت کنید...
 
دکتر ادبی: با همراهی اساتید بزرگوار و دانشجویان منضبط دانشکده؛ حضور و غیاب را با جدیت بیشتر رصد خواهیم کرد
دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی نیز در این مراسم توضیحاتی در خصوص روند فعالیت های معاونت ارائه داد و گفت: ما در ادامه برنامه اعتبار بخشی، بر ممیزی دخلی و ارزیابی درونی حرکت خواهیم کرد و با شناسایی نقاط ضعف و قوت نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع مشکلات حرکت خواهیم کرد و بروز رسانی طرح درسها، انسجام و جدیت در حضور و غیاب، ارزیابی سوالات و... در دستور کار معاونت قرار دارد.
 
دکتر کاشانی: بر توسعه مهارت های عملی خود بیشتر سرمایه گذاری کنید
دکتر ایرج راگردی کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی نیز با اشاره به اجرای کوریکولوم آموزشی، بخشی از اجرای کامل و نظارت بر اجرای آن را منوط به مطالبه گری فراگیران دانست و ادامه داد: فراگیران بویژه در مقطع دکترای تخصصی برای ورود راحت تر به بازار کار باید مهارت های عملی و توانمندی های خود را ارتقاء بدهند.
 
دکتر رضایی: برای رسیدن به قله های بلند باید برنامه داشته باشید و اهداف کوتاه مدت همراستا داشته باشید
دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده نیز با بیان این که 20 سال پیش از اینجا فارغ التحصیل شدم و از اساتید آموختم که دانشجویی فقط آموزش نیست گفت: من از استاد دهپور پژوهش از استاد دوستی زندگی کردن را آموختم.
وی افزود: دانشکده پزشکی برترین دانشکده در سطح کشور از نظر پژوهش و جز معدود دانشکده های در سطح کشور با سیر رشد بالاست و شما که امروز به عنوان دانشجو در این دانشکده حضور دارید باید بدانید در چند سال آینده می خواهید در چه جایگاهی باشید، برای آن برنامه ریزی کرده و در آن مسیر حرکت کنید.
 
دکتر دهپور: منافع خودتان را با منافع وطن همسو کنید و با منافع وطن اولویت دهید
دکتر احمدرضا دهپور استاد پیشکسوت علوم پایه دانشکده و گروه فارماکولوژی دانشکده پزشکی خطاب به دانشجویان گفت: افق های دیدتان را گسترش دهید، منافع خودتان را با منافع وطن همسو کنید و با منافع وطن اولویت دهید، وطن امروز به شما نیاز دارد، درهای علم و تجربه ای را که کسب می کنید به روی کسی نبندید و آن را نشر دهید.
 
دکتر جمشیدی: قدر خود را، قدر استادان خود را بدانید
دکتر احمدرضا جمشیدی استاد پیشکسوت بالینی و رئیس بیمارستان شریعتی با بیان این که افتخار میکنم هیات علمی این دانشگاه هستم و در هیمن جا درس خوانده ام،  خاطراتی از حضور در کلاس های درس دانشکده، شهید محمد جواد عزلت دانشجوی دانشکده پزشکی که تالار عزلت به نام ایشان نام گذاری شده است، بیان کرد و گفت: قدر اساتیدی که امروز هستند را بدانید.
 
حجت الاسلام رضازاده: اینکه امیرالمومنین در توصیف پیامبر از واژه «طبیب» استفاده کرده، نشانگر نگاه ویژه اسلام به علم پزشکی است
حجت الاسلام سید حنیف رضا زاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده پزشکی نیز با تبریک آغاز ولایت امام زمان(عج) احادیثی در خصوص اهمیت علم طبابت در دین اسلام و جایگاه طبیب بیان کرد و خطاب به دانشجویان گفت: در کنار درمان بیماری و سلامت جسم، مراقب سلامت روح بیمارانتان نیز باشید.
 

دکتر قناعتی: از نقش و مسئولیت مهم خود در سلامت مردم و وظیفه ای که برای خدمت به جامعه دارید غافل نشوید

آخرین سخنران این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان گفت: امیدوارم در کنار اساتید گرانقدری که در این دانشگاه حضور دارند هم افزایی لازم را برای امر بسیار مهمی که به عهده دارید انجام دهید.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه رشته پزشکی و رشته های وابسته به آن در  خدمت سلامت مردم است گفت: از نقش و مسئولیت مهم خود در سلامت مردم و وظیفه ای که برای خدمت به جامعه دارید غافل نشوید.
مشروح سخنان رئیس دانشگاه در این مراسم را اینجا بخوانید.
 
 
در پایان این مراسم از 4 نفر از دانشجویان برتر دوره پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی با اهدای لوح تقدیر شد. عکس یادگاری با سردر تاریخی دانشکده پزشکی حسن ختام این مراسم بود. همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از دستاوردهای هنری دانشجویان در کارگاه های هنری کتابخانه دانشکده پزشکی برپاشد که با استقبال شرکت کنندگان در برنامه روبرو شد. 
 
 
  • گروه خبری : معاونت دانشجویی فرهنگی,حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 246800
کلمات کلیدی
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *