• تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 11:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 216
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی مطرح شد:

در راستای تجمیع و دسترسی آسان به امکانات آزمایشگاهی، آزمایشگاه مرکزی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی می شود

جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه 23 دی 1402 به میزبانی گروه میکروب شناسی پزشکی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، نشست مشترک هیات رئیسه دانشکده پزشکی با اعضای هیئت علمی گروه میکروب شناسی روز شنبه 23 دی  1402 در دفتر شورای این گروه برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محمد ایمان عینی مدیر گروه میکروب شناسی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دکتر پرویز مالک نژاد استاد فقید این گروه، توضیحاتی در خصوص فعالیت های گروه، ارائه بالغ بر 300 واحد آموزشی درسی سالانه به فراگیران دانشگاه در مقاطع مختلف ارائه داد و گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بخصوص در زمینه پزشکی عمومی، فضای فیزیکی و امکانات آموزشی موجود، پاسخگوی این حجم از تقاضا نیست.
در ادامه هر یک از اعضای هیات علمی گروه میکروب شناسی به بیان دیدگاه ها، نقاط ضعف و قوت عملکرد گروه و نظرات خود پرداختند.
دکتر محمدمهدی فیض آبادی گزارش کوتاهی از فعالیت های گروه در عرصه بین الملل و همکاری گروه با اساتید خارجی در قالب visiting professor ارائه کرد و گفت: نام رشته میکروب شناسی در مدارک به نام باکتری شناسی پزشکی قید می شود که دانشجویان خارجی را در ارائه مدرک به کشورشان دچار مشکل کرده است و تغییر نام کوریکولوم از باکتری شناسی به میکروب شناسی این مشکل را حل خواهدکرد. وی همچنین عدم حضور اساتید گروه های علوم پایه در کنگره های بین المللی را یک چالش بزرگ دانست و خواست برای این امر راه حلی اندیشیده شود.
دکتر فرشته جبل عاملی معاون پژوهشی گروه، فرسودگی تجهیزات و عدم وجود وسایل آزمایشگاهی را از مهمترین مشکلات اساتید و دانشجویان در انجام فعالیت های علمی دانست و گفت:  امکانات و تجهیزات فرسوده و قدیمی و استاندارد نبودن فضای آزمایشگاهی روی مقوله های پژوهشی گروه تاثیر منفی گذاشته است.
دکتر مریم سیروسی معاون آموزشی گروه میکروبیولوژی نیز از کمبود فضای کافی برای برگزاری کلاس ها و فرسودگی و قدیمی بودن تجیهزات صحبت کرد.
سپس دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی گفت: از هیچ تلاشی برای بالا بردن جایگاه دانشکده در نزد تصمیم گیران فروگذار نکرده ایم و خوشبختانه دانشگاه نهایت همکاری را با دانشکده داشته است.
رئیس دانشکده در جمع بندی جلسه با تاکید بر اهتمام دانشگاه و دانشکده بر حل مشکلات موجود گفت: پیرو جلسه مشترک مدیران گروه های علوم پایه با ریاست دانشگاه، کارگروه پیگیری مشکلات علوم پایه به زودی تشکیل خواهد شد.
وی از راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشکده پزشکی در طیقه زیرین ساختمان جنین شناسی خبر داد و گفت: به منظور تجمیع امکانات آزمایشگاهی که میان گروه های علوم پایه مشترک است و در راستای دسترسی آسان همه گروه ها به این تجهیزات، این ازمایشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین آزمایشگاه بیمارستان حضرت مهدی را بستر مناسبی برای حضور اعضای هیات علمی میکروب شناسی عنوان کرد و گفت: حضور فعالانه اساتید موجب تقویت ارتباط علوم پایه و بالین و رشد علمی دانشگاه خواهد بود. 
گفتنی است با هدف بررسی دقیق تر مسائل گروه ها و ایجاد ارتباط مستقیم میان هیئت رئیسه دانشکده پزشکی و اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی، برخی جلسات هفتگی هیئت رئیسه در دور جدید ریاست این دانشکده به میزبانی گروه های آموزشی برگزار می شود. تا کنون گروه های ایمنی شناسی، آناتومی و اکنون میکروبیولوژی میزبان جلسات هیئت رئیسه دانشکده بوده اند. 
  • گروه خبری : میکروب شناسی,حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 256541
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی