متن مورد نظر خود را جستجو کنید

  • تاریخ انتشار : 1402/11/29 - 14:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 375
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه نحوه مدیریت و ارائه آموزش مهارت های طبابت (تم های طولی) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

جلسه نحوه مدیریت و ارائه آموزش مهارت های طبابت (تم های طولی) سه شنبه 24 بهمن 1402 از ساعت 7:30 تا 9 در سالن شورای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی؛ دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت آموزش این مباحث در برنامه آموزشی دانشجویان پزشکی، بر عزم جدی مسوولان دانشکده و دانشگاه در حمایت از اجرای این برنامه تاکید کرد. 

دکتر نرگس صالح مدیر مرکز مهارت های بالینی و مهارت های طبابت نیز ضمن تشکر از رئیس دانشکده برای تشکیل این جلسه و خوشامد گویی به مدعوین، دلایل اهمیت مهارت های طبابت (SOFT SKILLS) از دیدگاه دانشکده و دانشجویان پزشکی را برشمرد و عنوان کرد که از سال 90 تاکنون زحمات زیادی برای طراحی و اجرای این برنامه ها در سطح دانشکده انجام شده؛ تا آنجا که بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور از این تجریه دانشگاه علوم پزشکی تهران الگو برداری کرده و وزارت بهداشت نیز در بازنگری کوریکولوم دوره پزشکی عمومی این مهم را در نظر گرفته است. وی افزود ضرورت آموزش این مهارت ها بر کسی پوشیده نیست؛ اما متاسفانه نداشتن متولی مشخص و مشکلات اجرایی برگزاری این دوره ها موجب شده تا در ترم های پیش رو نگران کمیت و تا حدی کیفیت برگزاری این دوره ها در سطح دانشکده باشیم.

دکتر خدیجه ادبی معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده نیز در سخنانی بر اهمیت توانمندسازی اساتید در این زمینه و رعایت آداب طبابت توسط آنها در بخش های آموزشی به عنوان الگو تاکید کردند. همچنین دکتر فردین عمیدی از حمایت مالی و اداری از اجرای این برنامه خبر داد. 

سپس مسوولان اجرای برنامه تم های طولی ضمن اظهار خرسندی از تشکیل این جلسه و عزم و اراده مسوولان دانشکده در رفع مشکلات، عمده چالش های خود را در اجرا عنوان کردند. مسائلی مانند عدم دریافت نتایج ارزشیابی این دوره ها از دیدگاه دانشجویان و بازخورد برگزاری این دوره ها، افزایش تعداد دانشجویان و کمبود مدرس، عدم انگیزه کافی اعضای هیات علمی که قبلا با این برنامه ها همکاری داشتند، مشکلات مربوط به جذب مدرس از خارج از دانشکده و کمبود نیروی کارشناسی برای هماهنگی برنامه ها از مهم ترین مسائل مطرح شده در این نشست بود. 

دکتر محمدرضا صالحی رییس دانشکده، دکتر خدیجه ادبی معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده، دکتر فردین عمیدی معاون اداری و مالی، دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر دفتر توسعه آموزش دانشگاه، دکتر نرکس صالح رییس مرکز مهارت های بالینی و مدیر واحد آموزش مهارت های طبابت در دفتر توسعه دانشکده، دکتر سلطانی مسئول تم طولی تفکر نقاد، استدلال و حل مسئله، دکتر عظیمی مسوول تم طولی رشد فردی، دکتر شیرانی مسوول تم طولی مهارت ارتباطی، سپیده متین نژاد کارشناس مهارت های طبابت و دکتر بهادری کارشناس آموزش از حاضران در این نشست بودند.

 پس از بحث و بررسی مقرر گردید موارد ذیل به عنوان مصوبات جلسه در دستور کار پیگیری قرار گرفت:

  • گذاشتن برنامه های قدردانی از اعضای هیات علمی مشارکت کننده در اجرای مهارت های طبابت (هماهنگی دکتر صالح با ریاست دانشکده)
  • برگزاری کارگاه های توانمندسازی اساتید در حیطه های مرتبط با این مهارت ها تا مدرسین در دوره های توانمندسازی شرکت کنند و آموزش ببینند و در این میان افراد جدید و علاقمند را شناسایی و جذب کنیم (با هماهنگی مدیرمهارت طبابت با مسوول تم مربوطه)
  • پیگیری دکتر عمیدی مبنی بر تصحیح مبلغ پرداختی حق التدریس و پرداخت به موقع آن
  • پیگیری دکتر عمیدی برای جذب نیروی کارشناسی تم طولی مرکز مهارت های بالینی
  • حتی الامکان مدرسین از گروه های آموزشی دانشکده باشند.
  • افراد علاقمند جهت تدریس مباحث به مسوولان تم ها معرفی شوند. (دکتر صالح هماهنگی جلسه مشترک با گروه روانپزشکی و تم طولی رشد فردی، و هماهنگی دکتر سلطانی با دکتر مهرپور و دکتر نمازی برای تم تفکر انتقادی و رایزنی با دکتر عمادی برای راه اندازی تم طولی پیشگیری)
  • گرفتن امتیاز فرهنگی برای مدرسینی که در این برنامه ها مشارکت می کنند.(پیگیری توسط دکتر ریاست دانشکده و دکتر صالح)
  • قدردانی از آندسته از اعضای هیات علمی که در طول سال تحصیلی در برگزاری این تم ها مشارکت داشتند.( هماهنگی دکتر صالح با مسوولین دانشکده)
  • راه اندازی تم هایی که تاکنون فعال نشده اند مانند  تم طولی پیشگیری و ارتقا سلامت (هماهنگی دکتر صالح)
  • گروه خبری : دفتر توسعه آموزش,مهارت های بالینی
  • کد خبر : 259506
جواد استکی
تهیه کننده:

جواد استکی

تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید