Enter your desired term to search
پرونده دومین دور ارزیابی اعتبار بخشی آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بسته شد؛

استفاده درست از نیروهای درست کلید واژه ارزیابان در توصیف نقاط قوت عملکرد آموزشی دانشکده پزشکی

نشست پایانی ارزیابی اعتبار بخشی آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی با حضور دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه، دکتر صالحی سرپرست دانشکده، معاونین و مدیران برخی گروه های آموزشی و اعضای هیئت ارزیابی وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش روابط  عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی در این نشست که از ساعت 10:30 تا 12:30 روز پنجشنبه 22 تیرماه 1402 در محل سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه در این نشست ضمن تاکید بر نقش ارزیابی و پایش مستمر بر ارتقا کیفیت آموزش گفت: تلاش های زیادی در دانشکده از مدت ها قبل در راستای آماده سازی مستندات این ارزیابی صورت گرفته و نتایج این ارزیابی و زحمات تیم ارزیاب بسیار برای دانشگاه ارزشمند است و سعی خواهد شد برنامه ریزی عملیاتی برای رفع نواقص و کاستی ها در اولین فرصت انجام شود. برای ما توانمندی دانشجویان پزشکی بسیار اهمیت دارد و پایش مستمر مورد تاکید ارزیابان محترم از اولویت های دانشگاه است و در این راستا آیین نامه مرکز تضمین کیفیت آموزش در حال تدوین است که در کنار مرکز مطالعات و توسعه آموزش قرار می گیرد و این وظیفه خطیر را دنبال می کند.

دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده با تشکر از تیم ارزیاب وزارتخانه گفت: معتقدیم برای حفظ کیفیت و ارتقاء آن نیازمند ارزیابی هستیم و متعهد به اصلاح فرآیندها و برطرف کردن نقاط ضعف دانشکده در این زمینه، به نقطه نظرات ارائه شده از سوی تیم ارزیابی به عنوان یک فرصت نگاه جدی داریم.

دکتر خدیجه ادبی معاون پزشکی عمومی دانشکده نیز در سخنانی از ضرورت تقویت بدنه اجرایی و کارشناسی آموزش در دانشگاه گفت و افزود: همانطور که در گزارش ارزیابان محترم اشاره شد، در برخی از مراکز این نقیصه منجر به تحت الشعاع قرار گرفتن تمام ظرفیت های مناسب موجود شده و به نظر می رسد به کار گیری نیروهای متخصص و آموزش دیده در زمینه آموزش می تواند نتیجه را تا حد زیادی بهبود ببخشد. همچنین به نظر می رسد در بحث آموزش پزشکی باید تاکید بیشتری بر بیمارستان های کوچکتر داشته باشیم چرا که در بیمارستان های بزرگ به دلیل پیچیدگی های خاص امور درمانی بیشتر مقاطع تخصصی و فوق تخصصی ایفای نقش می کنند. وی در سخنان خود بر توسعه بهره مندی از بستر الکترونیک در ارزیابی ها تاکید کرد.

دکتر سمیرا رجایی مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی نیز در این نشست ضمن تشکر از تیم ارزیابان بیرونی؛ از همکاری همکاران دانشکده در تمام سطوح در تدوین و گردآوری مستندات و در فرآیند اعتبار بخشی قدردانی کرد.

دکتر عظیم میرزازاده مدیر گروه بیماری های داخلی نیز گفت: بسیار خرسندم که در روزهای گذشته شاهد یک تلاش تیمی خیلی خوب بین کلیه همکاران در تمام سطوح دانشکده بودم. قطعا مشکلاتی در دانشکده هست و این نقدها و بازدید ها فرصت هایی برای رفع این نقایص هست.

دکتر ابوالفضل محمدی مسئول اعتبار بخشی آموزشی وزارتخانه نیز در سخنانی ضمن تشریح فرآیند ارزیابی اعتبار بخشی گفت: تیم ارزیابی نیز از بازخورد های دانشگاه در زمینه ارزیابی استقبال می کند. وی همچنین بر ضرروت اختصاص بودجه خاص به مقوله اعتبار بخشی تاکید کرد  وگفت : تا زمانی که بهای کافی از سوی مدیریت ارشد دانشکاه به این مقوله داده نشود نمی توان امیدوار به استمرار حرکت های مثمر ثمر در این زمینه بود.

 

در ابتدای این نشست دکتر علی دواتی سرپرست تیم ارزیاب دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور، و سایر اعضای تیم ارزیابی گزارش های کوتاهی از حیطه های تخصصی و واحد های ارزیابی شده را ارائه نمودند. استفاده درست از نیروهای درست کلید واژه شماری از ارزیابان در توصیف نقاط قوت عملکرد آموزشی دانشکده بود. همچنین در گزارش ارزیابی بر ضرورت بازنگری مقوله آموزش پزشکی در مراکز آموزشی بزرگ دانشگاه مانند مجتمع بیمارستانی امام خمینی و بیمارستان سینا تاکید و از  بیمارستان های ضیائیان و بهارلو در این زمینه که دارای کیفیت مناسب تری هستند تقدیر شد.

 

 

Key Words
عالیه عطایی
Author

عالیه عطایی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings
Enter your desired term to search