• تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 11:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 552
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

از درخواست اختصاص درآمدهای آموزشی به بخش های آموزشی درمانی تا ضرورت بهسازی پاویون های فراگیران

نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با معاونان آموزشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

در راستای ارتقای سطح آموزش های بالینی و بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، نشست هم اندیشی هیات رئیسه دانشکده پزشکی با معاونان آموزشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران شنبه 29 مهر 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی، در این جلسه که روز شنبه 29 مهرماه در سالن شورای دانشکده برگزار شد، تعامل هیئت رئیسه دانشکده پزشکی و معاونان آموزشی بیمارستان را موجب ارتقای کیفیت و تسریع روند دستیابی به اهداف مدنظر دانشگاه دانست و پیشنهاد داد این جلسه به صورت متناوب و فصلی برگزار شود تا با همفکری مسائل و چالش ها رفع شود.
دکتر حجت شیخ مطهر واحدی، معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی نیز در این نشست گفت: این جلسه در راستای تبادل نظر با معاونین آموزشی بیمارستان ها و تقویت ارتباط کاری و همفکری دو جانبه تشکیل شده است و سعی ما بر این است که با شناسایی نقاط ضعف و قوت به رفع نواقص وتقویت نقاط قوت بپردازیم و در نهایت عملکرد بهتری داشته باشیم.
در ادامه جلسه معاونان بیمارستان ها ضمن تبیین وضعیت شرایط آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه، چالش ها و مشکلات حوزه خود را بیان کردند.
محدودیت فضای فیزیکی، نبود وجود پاویون مناسب برای اساتید و فراگیران در برخی مراکز و لزوم بهسازی فضاهای موجود، عدم وجود اتاق مستقل برای اساتید در بخش ها، ضرورت به روز رسانی تجهیزات مراکز آموزش مهارت بالینی  (اسکیل لب)، محدودیت های بودجه آموزشی و تخصیص تنخواه به گروه های آموزشی، کمبودهای نیروی انسانی و اعضای هیات علمی آموزشی و راهکارهای جبرانی مانند اختصاص تسهیلات به اعضای هیات علمی درمانی که در بحث آموزش فعالیت دارند، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و تعدد فراگیران بخش های بالینی، اختصاص پرداختی فراگیران فلوشیپ بخش های آموزشی به بخش ها در راستای توسعه آموزش و ضرورت بازنگری پرداخت های دستیاران، بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت در توسعه ظرفیت های آموزشی و ایجاد تسهیلات برای فراگیران، استفاده از کارشناسان با مدرک مرتبط با حوزه آموزش در بخش های آموزشی و برگزاری کارگاه های توانمندسازی ویژه کارشناسان آموزشی بیمارستان ها در راستای ارتقا خدمات آموزشی از جمله موارد و مسائل مطرح شده از سوی معاونان آموزشی بیمارستان های تابعه دانشگاه بود.
دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی، دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی و دکتر سمیرا رجایی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی نیز در این نشست به تناسب حوزه مسئولیت خود به بیان دیدگاه های خود در زمینه آموزش بالینی پرداختند. همچنین در این جلسه تجربه موفق راه اندازی منتورینگ در آموزش بالینی مطرح و بر تقویت و توسعه این طرح تاکید شد.


  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 248813
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *