• تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معرفی خدمات نوین کتابخانه در اولین جلسه کانون هم‌اندیشی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده پزشکی با گروه های آموزشی

اولین جلسه‌ی کانون هم‌اندیشی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده پزشکی با حضور نمایندگان گروه های آموزشی دانشکده با هدف معرفی خدمات نوین کتابخانه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه  دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، این جلسه با اولین جلسه‌ی کانون هم‌اندیشی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده پزشکی روز سه شنبه 12 تیرماه از ساعت 10 تا 12 با حضور اعضای کانون از گروه های آموزشی فیزیک و مهندسی پزشکی، آناتومی، میکروب‌شناسی، فیزیولوژی، یادگیری الکترونیکی، فارماکولوژی و گروه آموزشی ژنتیک پزشکی با هدف آشنایی اولیه با اعضای کانون، معرفی اهداف تشکیل کانون، شرح وظایف اعضا، آشنایی با فعالیت‌های فعلی کتابخانه و بازدید از بخش‌های مختلف به میزبانی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر نجفی رئیس کتابخانه گزارشی از فعالیت های انجام شده و دکتر صدقی کارشناس مسئول کتابخانه از واحد آموزش و توانمندسازی گزارشی از برنامه های انجام شده ارائه داد و جلسه با ارائه پیشنهادات، طرح مسائل و مشکلات موجود ادامه یافت.
هدف اصلی جلسه ارتباط بیشتر کتابخانه دانشکده با گروه‌های آموزشی دانشکده به عنوان مخاطبان اصلی بالقوه و بالفعل کتابخانه در راستای ایجاد خدمات نوین و معرفی خدمات و نوآوری‌های کتابخانه بود. پس از ارائه گزارشی از اقدامات دو سال اخیر کتابخانه، اغلب همکاران حاضر در جلسه اظهار داشتند خیلی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از این نوع خدمات کتابخانه مطلع نیستند و برگزاری مداوم این جلسات به طور حتم باعث اطلاع‌رسانی بیشتر این خدمات در گروه‌ها شده و متقابلا کتابخانه نیز از نیازهای اصلی گروه‌های آموزشی مطلع شده و در راستای رفع نیازهای اعلام شده هم در جهت تامین منابع علمی مورد نیاز و هم در برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش و توانمندسازی بهره‌مند خواهد شد.
در ادامه دکتر صدقی مسئول واحد آموزش و توانمندسازی کتابخانه از برنامه کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی و هنری گفت که در دوسال گذشته برگزار شده است. وی اظهار داشت: ما به دنبال شناسایی نیازهای آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم و  هم‌چنین امید داریم که برگزاری این جلسات و همراهی شما عزیزان، ما را در جهت شناسایی اساتید توانمند و علاقه‌مند به فعالیت در این کارگاه‌ها یاری کند؛ گاهی فقط اطلاع‌رسانی نیازها، کمبودها و مشکلات به مسئولین کتابخانه در حیطه‌ی وظایفشان، می‌تواند در رفع آنها بسیار حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال برخی از گروه‌های آموزشی درخواست‌های خود را در تأمین منابع چاپی و الکترونیکی حتی مطرح هم نمی‌کنند و این یک واقعیت است که تا وقتی کمبود و نیازی مطرح نشود چطور می‌توان در جهت حل آن گام برداشت؟ و دقیقا این مسأله، فلسفه‌ی تشکیل کانون هم‌اندیشی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده پزشکی است که بتواند پل ارتباطی ما و گروه‌های آموزشی در جهت رفع نیاز کاربران باشد و با تشکیل جلسات دوره‌ای که با هماهنگی قبلی برگزار خواهد شد، بتواند قوی‌تر از قبل عمل کند و استوارتر از پیش، رو به پیشرفت گام نهد.مقرر شد؛ جلسات حتی‌الامکان با دوره‌ی زمانی یک بار در هر ماه با هدف ارتقا کیفی خدمات کتابخانه  در راستای نیاز  کاربران برگزار شود و در شرایطی که تشکیل جلسات بیش از یک بار در هر ماه ضرورت داشت، برگزاری جلسه با هماهنگی و اطلاع قبلی بلامانع خواهد بود. 
 دکتر پرستو فرنیا، خدیجه عباس نژاد و آقای سید سامان سجادی از گروه آموزشی فیزیک و مهندسی پزشکی، آقایان دکتر داود زرینی، حسین کلانتری و خانم‌ عطیه بورقی از گروه آموزشی آناتومی، فاطمه حجازی از گروه آموزشی میکروب‌شناسی، دکتر فاطمه نبوی‌زاده از گروه آموزشی فیزیولوژی،  دکتر سنور بایزیدی از گروه آموزشی یادگیری الکترونیکی، زهرا میدان از گروه آموزشی فارماکولوژی، مهسا زرگر و مجتبی صفاری از گروه آموزشی ژنتیک پزشکی از حاضران در این جلسه بودند.

 

  • گروه خبری : کتابخانه
  • کد خبر : 271023
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی