• تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 13:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 737
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

رئیس دانشگاه در آئین گرامیداشت روز دانشجو

دکتر قناعتی: مسئولیت دانشجویان به عنوان برگزیدگان جامعه سنگین است

همراه با تقدیر از 30 دانشجوی برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، این مراسم به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده پزشکی با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، حجت الاسلام سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حمیدرضا دهپور استاد پیشکسوت دانشکده پزشکی، دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی و دکتر سعید پورحسن معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی، شماری از اعضای هیئت علمی و جمع کثیری از دانشجویان دانشکده پزشکی، روز چهارشنبه 15 آذر در تالار ابن سینا برگزار شد.
 

دکتر قناعتی: مسئولیت دانشجویان به عنوان برگزیدگان جامعه سنگین است

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم روز دانشجو 15 آذر 1402، با تبریک این روز به دانشجویان گفت: امیدوارم که بتوانید افراد موثر، مفید و کارآمدی باشید.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه دانشجویان می توانند آینده کشور را رقم بزنند به عوامل موفقیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: دو مولفه لازمه دستیابی به موفقیت است، یکی داشتن استراتژی و تاکتیک در هر فعالیتی و دیگری توکل به خدا در همه امور زندگی.
دکتر قناعتی با اشاره به افزایش تعداد خوابگاه ها از زمان مسئولیت خود به افزایش 530 اتاق خوابگاه و تلاش دکتر ابراهیمی، معاون دانشجویی دانشگاه برای افزایش تعداد خوابگاه های دانشجویی گفت:   با کمک خیرین  33 واحد خوابگاه متاهلین ساخته شده و ساخت  33 واحد دیگر در دست اجراست. همچنین درحال پیگیری  ساخت  130 واحد خوابگاه دیگر هستیم.
رئیس دانشگاه در خصوص تسهیلات رفاهی گفت: باتوجه به گرانی ها، هزینه غذا دانشگاه از 11 میلیارد تومان در ماه، به بیش از 60 میلیارد تومان رسیده  و با این وجود برای بهبود کیفیت آن تلاش می شود. همچنین توسعه امکانات ورزشی دانشجویان، احداث پارکینگ و توسعه فضای دانشکده ها درحال برنامه ریزی است.
دکتر قناعتی با بیان اینکه امروزه روش های آموزش علمی جهان تغییر یافته و باید روش های جدید به کارگرفته شود، به سطوح مختلف دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: سطح یک آموزش محور، سطح دو بر مبنای تحقیقات، سطح سه فعال در عرصه کارآفرینی و سطح چهار دانشگاه اجتماعی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجرای برنامه های متعدد از جمله پویش شنبه های نیکوکاری و شناسایی افراد آسیب دیده جامعه و کمک به آنها، از طریق ویزیت رایگان، اهدای مکمل و مواد غذایی تلاش می کند به رسالت اجتماعی خود عمل کند و شما دانشجویان نیز می توانید در این امر خیر مشارکت کنید.
رئیس دانشگاه افزود: دانشگاه های پیشرفته جهان نیز برای رسیدن به دانشگاه اجتماعی برنامه های متعددی دارند و معتقدند تا کل اجتماع عالم نشود ما نمی توانیم به مرحله بعد رشد کنیم.
 وی  دو عامل جمعیت و علم را شاخص مهم قدرت کشورها عنوان کرد و افزود: در زمینه توسعه دانش و توانمندی های علمی خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی در دانشگاه صورت گرفته و اکنون علاوه بر پزشکی، در فناوری بسیار قوی هستیم.
دکتر قناعتی به موفقیت دانشگاه در ساخت  170 تا  180 محصول با تکنولوژی پیشرفته و صدور آن به دیگر کشورها و همچنین  ساخت 30 درصد از داروهای سرطان کشور در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجویان حتما از دانشکده فناوریهای نوین، آزمایشگاه های پیش بالینی، مرکز تحقیقات تجهیزات پزشکی و مرکز رشد فراوردهای دارویی دانشگاه بازدید کنند.
وی به دانشجویان توصیه کرد: مسئولیت شما دانشجویان سنگین است بنابراین خوب درس بخوانید و  نگذارید خمودگی برشما چیره شود. دانشجویی می تواند موثر باشد که محیط جامعه خود را بشناسد در حیطه های مختلف مطالعه کند و به دلیل پویایی علم در دنیا به روز باشد. هدف غایی مسئولان، آموزش و رشد شماست و کمک می کنیم تا بهترین امکانات را در دوران تحصیل داشته باشید.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود یادآور شد: باید روزی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم و در پایان زندگی با اطمینان بگوییم «هرآنچه می توانستم انجام دادم».

 

دکتر محمدرضا صالحی: دوره دانشجویی در رشته پزشکی بی پایان است

دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو گفت: جای مباهات و افتخار است که در کسوت ریاست دانشکده پزشکی در خدمت شما دانشجویان هستم.
وی خطاب به دکتر قناعتی ضمن تبریک روز دانشجو به وی، اظهار داشت: استاد قناعتی همواره دغدغه کیفیت آموزش و سبک زندگی دانشجویان را دارند و بر آن تاکید می کنند.
رئیس دانشکده پزشکی افزود: دوره دانشجویی از بدو ورود به دانشگاه آغاز می شود اما پایان ندارد بویژه در رشته پزشکی اگر بخواهیم اطبای خوبی باشیم، همواره باید آموزش را بروز رسانی کرد و با علم روز دنیا پیش رفت.
دکتر صالحی با بیان خاطره ای از مرحوم استاد علیرضا یلدا، پدر علم عفونی ایران گفت: استاد تا همین اواخر و قریب به نود سالگی پیگیر مطالعه و دریافت جدید ترین مقالات بود و وقتی علت را می پرسیدیم میگفتند میخواهم با علم روز در کلاس درس برای دانشجویان صحبت کنم.
رئیس دانشکده پزشکی خاطر نشان کرد: سعی ما و تمام همکاران در مجموعه دانشکده بر ارائه بهترین آموزش و خدمات به شما دانشجویان است و علی رغم مشکلات بیرونی مانند افزایش ظرفیت پذیرش، ما تمام تلاش خودرا میکنیم تا خللی در استانداردها ایجاد نشود.
در ادامه این مراسم سهیل حیدری دبیر شورای نمایندگان، بشری زارعی دبیر شورای صنفی، آرش عبدی نماینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی به بیان دغدغه ها، مسائل و مشکلات دانشجویان پرداختند و در پایان از 30 نفر از دانشجویان برتر حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد. اجرای موسیقی توسط گروهی متشکل از دانشجویان دانشگاه، از دیگر بخش های این برنامه بود. 
 
 
  • گروه خبری : معاونت آموزش پزشکی عمومی,معاونت دانشجویی فرهنگی,زندگی دانشجویی,حوزه ریاست,مناسبت ها
  • کد خبر : 253178
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی