کتابخانه، قلب تپنده آموزش و پژوهش؛
دومین نشست کانون هماندیشی کتابخانه با حضور گروههای علوم پایه دانشکده برگزار شد
دومین جلسهی کانون هماندیشی کتابخانه و مرکز یادگیری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژهی گروههای آموزشی تحصیلات تکمیلی، روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست، نمایندگان گروههای آموزشی فیزیک و مهندسی پزشکی، آناتومی، فیزیولوژی، یادگیری الکترونیکی، سلامت الکترونیک، ژنتیک پزشکی و طب کار حضور داشتند. در آغاز جلسه، دکتر علی نجفی رئیس کتابخانه، گزارشی کلی از فعالیتهای جاری و برنامههای راهبردی کتابخانه ارائه کرد و سپس دکتر صدقی، کارشناس مسئول کتابخانه، گزارشی از اقدامات انجامشده در واحد آموزش و توانمندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی ارائه دادند. این جلسه با هدف همافزایی، طرح دیدگاهها و دریافت نظرات اعضای هیئت علمی برای ارتقای خدمات کتابخانه برگزار شد. در آستانهی برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، از حاضران خواسته شد ضمن نیازسنجی منابع چاپی و الکترونیکی مورد نیاز، عناوین پیشنهادی خود برای خرید منابع و نیز موضوعات کارگاههای آموزشی را به کتابخانه ارسال نمایند. همچنین از گروههای آموزشی خواسته شد تا اساتید و دانشجویان مستعد و علاقهمند به تدریس را معرفی کنند. از مهمترین پیشنهادها و نکات مطرحشده در این نشست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تأکید بر نقش محوری کتابخانه در فعالیتهای علمی و آموزشی دانشکده
- استفاده از فضای کتابخانه برای جلسات اساتید و نشستهای دانشجویی
- گسترش ارتباطات بینالمللی کتابخانه با کتابخانههای دانشگاهی سایر کشورها
- غنیسازی کتابخانه مجازی با بهرهگیری از منابع خارجی و ارتباط با نویسندگان بینالمللی
- درخواست برای برگزاری کارگاههای تخصصی ویژهی اساتید با همکاری مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
- تقویت خدمات آموزشی کتابخانه از طریق کارگاههای مرتبط با هوش مصنوعی، انتقال دانش، و رفع اشکال دانشجویی
- تبدیل برخی از کارگاههای کتابخانه به عنوان ساعت آموزشی رسمی برای دانشجویان
- دعوت از اساتید برای اهدای تألیفات و آثار علمی خود به کتابخانه این نشست با حضور صمیمی و فعال اعضای کانون و استقبال از پیشنهادات خلاقانه به پایان رسید.
کتابخانه دانشکده پزشکی امیدوار است با ادامه این تعاملات مؤثر، بیش از پیش در مسیر ارتقای علمی، پژوهشی و آموزشی دانشکده گام بردارد.
ارسال نظر