• تاریخ انتشار : 1402/10/09 - 14:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 214
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی بیمارستان رازی برگزار شد

جلسه مشترک هیات رئیسه دانشکده پزشکی و بیمارستان رازی با حضور اعضای هیات علمی بیمارستان، روز شنبه 9 دی 1402 و با گرامیداشت یاد شهید سید رضی موسوی، در دفتر ریاست بیمارستان رازی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، این جلسه صبح امروز شنبه 9 دی ماه 1402 با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر ابوالفضل زنده ریاست بیمارستان رازی و اعضای هیات رئیسه دانشکده و مدیرگروه پوست و اعضای هیات علمی بیمارستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر ابوالفضل زنده دل و دکتر محمدرضا صالحی با گرامیداشت یاد و خاطره  سردار شهید سید رضی موسوی، شهادت ایشان را به دکترسید ناصر عمادی عضو هیات علمی گروه پوست که از اقوام و نزدیکان شهید هستند، تبریک و تسلیت گفتند.
دکتر زنده دل در ادامه توضیحاتی درخصوص تاریخچه بیمارستان،اهداف، فعالیت های انجام شده و چشم انداز بیمارستان ارائه کرد و گفت: بیمارستان در سال 1312 تأسیس و در سال 1320به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران واگذار شد و از سال 1348 به عنوان بیمارستان تخصصی پوست فعالیت می کند و سال 1399 ساختمان جدید بیمارستان به بهره برداری رسید.
وی آماری از خدمات ارائه شده در بیمارستان طی 8 ماه اول سال جاری، ارائه داد و گفت: بیمارستان با 174 تخت، 121 تخت فعال و 80 درصد ضریب اشغال، و بیش از 200 هزار مراجعه به درمانگاه ها، افزایش 42 درصدی اعمال جراحی و... در کنار آموزش فراگیران مقاطع مختلف به ارائه خدمات درمانی می پردازد.
دکتر زنده دل افزود: در راستای افزایش خدمت رسانی به بیماران با اولویت نیاز بیماران پوستی راه اندازی درمانگاه های تکمیلی مانند، قلب، داخلی، روانشناسی، ارتوپدی و ... در دستور کار بیمارستان است. 
وی از توسعه کمی و کیفی خدمات اورژانس و بستری، گسترش خدمات تخصصی و پاراکلینیکی و فعالیت های آموزشی، علمی و پژوهشی بعنوان اصلی ترین محورهای برنامه ریزی بیمارستان یادکرد.  
دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی نیز در سخنانی، بیمارستان رازی را دارای جایگاهی منحصر به فرد در کشور دانست و گفت: این افتخار به مدد اساتید و تلاش های مسئولین پر تلاش و توانمند بیمارستان است.
وی افزایش میزان رضایتمندی اساتید و همکاران را اولویت و رویکرد اصلی دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید برای رفع نگرانی و دغدغه اساتید برای آسیب ندیدن جایگاه بیمارستان رازی به عنوان یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پوست، توجه ویژه داشته باشیم.
در ادامه اساتید بیمارستان به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود  پرداختند که کمبود و فرسوده بودن فضای فیزیکی درمانگاه های پوست، عدم تناسب تعداد اعضای هیات علمی با ماموریت های آموزشی و درمانی بیمارستان و صیانت از هویت بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان تخصصی پوست به عنوان یک میراث و امانت از مهم ترین نکات مطرح شده بود. 
در ادامه اعضای هیات رئیسه دانشکده و بیمارستان از بخش های مختلف از جمله اتاق عمل سرپایی، اورژانس، درمانگاه های جدید و قدیم، اتاق عمل، آزمایشگاه و پاتولوژی، پذیرش درمانگاه ها بازدید کردند.
 
 
  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 255307
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی