• تاریخ انتشار : 1402/08/06 - 14:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 524
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

از قول مساعد دانشکده پزشکی برای تامین عضو هیئت علمی تا راه اندازی مرکز تروما در بیمارستان کودکان حکیم

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی بیمارستان کودکان حکیم برگزار شد

دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه مشترک هیئت رئیسه این دانشکده با هیئت رئیسه بیمارستان کودکان حکیم گفت: در راه اندازی بیمارستان کودکان حکیم کار بزرگی انجام شده که علاوه بر جنبه های درمانی و خدمات رسانی به مردم، در برنامه های آموزشی دانشگاه نیز با توجه به افزایش فراگیران دوره پزشکی عمومی بسیار موثر و راه گشا خواهد بود.

 دکتر محمدرضا صالحی,دکتر علی اکبر زینالو,دکترفاطمه زارع,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی به میزبانی بیمارستان کودکان حکیم صبح روز شنبه 6 آبان 1402 در سالن کنفرانس این بیمارستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان کودکان حکیم با اشاره به روند افزایشی مراجعات این مرکز در طی ماه های گذشته گفت: با افتتاح رسمی بیمارستان در حال حاضر روزانه بالغ بر 350 تا 400 نفر بیمار به این بیمارستان مراجعه کرده و پذیرش می شوند و روند افزایشی مراجعات شیب بیشتری گرفته و پیش بینی می شود این روند ادامه دار باشد و لذا ظرفیت مناسبی برای راه اندازی درمانگاه های جدید و توسعه زمان خدمات رسانی درمانگاه ها در این مجموعه وجود دارد.
وی افزود: آی سی یو بیمارستان در یک ماه اخیر رشد صد درصدی و ضریب اشغال تخت های NICU به بالای 90 درصد رسیده است. البته در خصوص کادر پزشکی و پرستاری کمبودهایی وجود دارد که ایجاب می کند برای برخی مشاوره ها مانند عفونی، خون و ریه بیماران را به سایر مراکز ارجاع دهیم که امید داریم با حمایت دانشگاه این نواقص برطرف شود.
دکتر صادق نیت از عزم راه اندازی مرکز تروما در بیمارستان کودکان حکیم خبر داد و گفت: رایزنی های لازم با گروه جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی انجام شده است و با اضافه شدن گروه جراحی امیدواریم این پروژه نهایی شده و با تامین کادر پزشکی لازم وارد فاز عملیاتی شود.
سپس دکتر رضا شعبانیان معاون آموزشی بیمارستان نیز توضیحاتی در خصوص وضعیت آموزشی بیمارستان، اسکیل لب، وضعیت کلاس ها، تجهیز پاویون ها، تامین امکانات رفاهی، ارزشیابی اساتید، طراحی کتابچه ویژه فراگیران در بدو ورود و لاگ بوک اینترن ها ارائه داد.
وی همچنین با اشاره به همکاری اعضای هیئت علمی درمانی در زمینه آموزش خواست در صورت امکان، برای این دسته از کادر پزشکی بیمارستان تسهیلاتی برای تبدیل وضعیت از درمانی به آموزشی در نظر گرفته شود.
همچنین دکتر حسین امیر زرگر معاون درمان و مصطفی مرادی دلیر مدیر بیمارستان کودکان حکیم نیز به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
در ادامه دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی در سخنانی راه اندازی بیمارستان حکیم را مصداق یک کار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: تاسیس این بیمارستان برای کشور علاوه بر جنبه های درمانی و خدمات رسانی به مردم، با توجه به افزایش فراگیران دوره پزشکی عمومی در حوزه آموزش پزشکی نیز بسیار موثر و راه گشا و زمینه ساز تربیت نیروهای انسانی لازم برای نظام سلامت کشور در آینده خواهد بود.  
وی با تاکید بر حمایت همه جانبه دانشکده پزشکی از بیمارستان کودکان حکیم گفت: دانشکده نهایت همکاری و تلاش را برای تحقق درخواست های آموزشی بیمارستان داشته و حتی در صورت لزوم مذاکراتی نیز با سطوح بالا دستی داشته و تمام تلاش خود را برای بهینه شدن شرایط آموزشی این بیمارستان تازه تاسیس به کار خواهیم بست تا حتی الامکان پزشکان متخصص درمانی و اعضای هیئت علمی مختص این بیمارستان را تامین کنیم.
دکتر صالحی در خصوص تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی درمانی به آموزشی گفت: ملاک دانشکده در این رابطه، نظر گروه های آموزشی و میزان تطابق افراد با معیارهای علمی و آکادمیک است.
دکتر علی حسین ثابت معاون امور هیات علمی نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص روند جذب اعضای هیات علمی گفت: درخواست ها از دو طریق معاونت درمان (برای افراد بدون رتبه بورد) و از طریق معاونت آموزشی (برای رتبه های 5 و 10 درصد بورد) به وزارتخانه متبوع ارائه شده که در صورت موافقت وزارت، حداقل 8 نفر عضو هیئت علمی جدید به بیمارستان کودکان حکیم اختصاص خواهد یافت.
دکتر حجت شیخ مطهر واحدی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، در مورد حضور دستیاران در بیمارستان کودکان حکیم گفت: عدم اقبال به برخی رشته های دستیاری در آزمون، اختصاص دستیاران به مراکز آموزشی درمانی را با مشکل مواجه کرده است؛ البته تقسیم دستیاران با نظر مستقیم مدیریت گروه های آموزشی صورت می گیرد.  
دکتر محمد رضا کرامتی معاون بین الملل دانشکده شرایط بیمارستان کودکان حکیم را برای جذب دانشجویان خارجی مناسب توصیف کرد و گفت: دانشکده پزشکی در تعامل با معاونت بین الملل دانشگاه این روند را تسهیل خواهد کرد. وی با توجه پذیرش بیماران اتباع افغان در بیمارستان کودکان حکیم، این بیمارستان را بستر مناسبی برای پذیرش فراگیران افغانستانی دانست.
دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده راه اندازی این بیمارستان را یک اقدام ارزشمند دانست و گفت: اداره بیمارستان مانند اداره یک شهر است و اداره یک بیمارستان جدید مانند اداره یک شهر جدید سختی ها و مشکلات خود را دارد؛ اما باید شرایطی را ایجاد کرد افراد رغبت بیشتری برای حضور در آن داشته باشند و در واقع امکانات و تجهیزات دیده شده باید مشوق برای حضور افراد جدید باشد. وی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه رتبه بندی طرح های تحقیقاتی در فصل زمستان، ابراز امیدواری کرد در این جلسه طرح های متعددی از سوی بیمارستان کودکان حکیم ارائه شود.
پیش از شروع این جلسه، دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی، دکتر خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان کودکان حکیم و دکتر علی اکبر زینالو مدیر گروه کودکان به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشکده و بیمارستان از اورژانس بیمارستان، بخش های بستری، بخش های مراقبت های ویژه، درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی بازدید کردند و در روند بازدید از کودکان بستری در بخش ها عیادت کردند.
همچنین در جریان این بازدید سرپرست دانشکده در جلسه گزارش صبحگاه بیمارستان نیز حاضر شد و با کارورزان و دستیاران حاضر در جلسه در خصوص وضعیت آموزشی، راند بیماران، روتیشن ها و وضعیت درمانگاه ها گفتگو کرد.

  • گروه خبری : کودکان,حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 249580
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *