• تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 12:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تشریح اقدامات انجام شده حوزه عمرانی دانشکده پزشکی در یکسال اخیر؛

از بازسازی سیستم سرمایشی تا تعبیه تانکر 20 هزار لیتری جهت تامین آب و ایجاد 2 اتاق عمل شبیه سازی شده

دکتر فردین امیدی معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی در تشریح اقدامات عمرانی انجام شده در دانشکده طی یک سال اخیر گفت: بازسازی سیستم های خنک کننده، تعبیه تانکر 20 هزار لیتری، صرفه جویی 3 میلیاردی در تعمیر وسایل بخشی از اقدامات انجام شده است.

دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده در تشریح اقدامات عمرانی انجام شده طی یکسال اخیر گفت: سال گذشته به دلیل تغییرات جوی و سیلی که در مسیر سد کرج اتفاق افتاد فشار آب منطقه جلالیه توسط اداره آب کم شده و با کاهش فشار آب مواجه شدیم که این موضوع بر برج‌های خنک کننده و سیستم آبرسانی دانشکده اثر سوء برجا گذاشت.
وی افزود: بنابراین با همکاری دفتر فنی دانشگاه مجبور به تهیه و تجهیز دانشکده به یک تانکر جهت ذخیره‌سازی آب شدیم که تانکری با ظرفیت 20 هزار لیتر در زیر زمین ساختمان تالار ابن سینا ساخته و تعبیه شد که از این طریق ذخیره سازی آب و پمپاژ به برج‌های خنک کننده انجام و مشکل اختلال در سیستم آبرسانی مرتفع شود همچنین ۱۰ پمپ برای آبرسانی به ساختمان های دانشکده خریداری شد که خوشبختانه هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.
دکتر عمیدی با اشاره به بازسازی سیستم سرمایشی فرسوده سالن قریب و دانشجو گفت: در راستای کاهش مصرف انرژی وبرق سیستم خنک کننده آن اصلاح شد همچنین 1800 متر لوله کشی آب سرد و گرم که پوسیده بود از طرف ساختمان اصلی سمت ساختمان گروه فیزیک پزشکی، بافت و آناتومی به اتمام رسید.
معاون مالی و اداری دانشکده از احداث دو اتاق عمل شبیه سازی شده خبر داد و گفت: در زیر زمین ساختمان آناتومی دو انبار متروکه و قدیمی برای نگهداری مواد شیمیایی وجود داشت که بسیار خطرناک بود، که انبار پاکسازی شد و  با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و نبود فضا برای کلاس‌های عملی دو شبه اتاق عمل برای دانشجویان پزشکی و دانشجویان پردیس بین الملل راه اندازی شد که از ترم جدید به ظرفیت کلاس‌های عملی آناتومی اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین یک سردخانه جدید جهت نگهداری اجساد مورد استفاده در گروه آناتومی راه‌اندازی شد و به دانشکده اضافه شده است.
دکترعمیدی با بیان این که مسئولیت فضای سبز دانشکده و کل پردیس دانشگاه به عهده دانشکده پزشکی است گفت:  خوشبختانه در بازه زمانی اخیردرخت‌های خشک هرس و سیستم آبیاری قطره اصلاح شد در راستای تلطیف فضا ۱۲۰۰  بوته گل رز در محوطه دانشکده کاشته شد.
وی در پایان با اشاره به بازسازی وسایل اسقاطی گفت: تعداد زیادی از وسایل و تجهیزات پزشکی که از مصرف خارج شده بودند با رقمی بسیار پایین تعمیر و بازسازی شدند و مجدد به چرخه ی مصرف بازگشتند که ۳ میلیارد تومان صرفه جویی برای دانشکده به همراه داشت چرا که در صورت تهیه مواد باید مبلغی به این میزان هزینه می‌شد.
 
 
 
 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 268032
کلمات کلیدی
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی