• تاریخ انتشار : 1402/11/19 - 21:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 199
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به میزبانی دانشکده پزشکی؛

مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد

با حضور رئیس و اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، این مراسم در آستانه مبعث نبی اکرم و 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همت بسیج دانشکده پزشکی و با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی و جمعی از اساتید دانشکده پزشکی روز چهارشنبه 18 بهمن در سالن شورا برگزار شد.
دکتر صالحی در این نشست با تبریک عید مبعث و یوم ا... 22 بهمن گفت: امیدورام روند روبه رشد ایران عزیز مانند 45 سال قبل از پیروزی انقلاب تا کنون، ادامه دار باشد و دانشکده پزشکی نیز مانند گذشته در کسب این موفقیت ها و روند روبه شد مثمر ثمر و اثر گذار باشد.
در ادامه دکتر محمد حسین نیکنام استاد گروه ایمونولوژی آیه 97 سوره نحل را قرائت کرد و در ترجمه و تفسیر این آیه گفت: هر کس از مرد و زن کار نیکی به شرط ایمان به خدا به جای آرد ما او را به زندگانی خوش و با سعادت زنده ابد می‌گردانیم و اجری بسیار بهتر از عمل نیکی که می‌کردند به آنان عطا می‌کنیم.
وی افزود: اجر به احسن عمل همان حیات طیبه است رمز حیات طیبه ایمان و عمل صالح است و شرط قبولى عمل صالح، ایمان است. 
دکتر نیکنام، حضور مردم در دفاع مقدس، حضور درمراسمات مذهبی، حضور در انتخابات و... را مصداق عمل صالح دانست و گفت: امروز حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.
وی ادامه داد: این نظام و انقلاب به آسانی به دست نیامده است و منشاء تحولات عظیم شده است بویزه در حوزه سلامت و همه این ها را مدیون امام راحل و خون شهدا هستیم.
دکتر نیکنام ادغام آموزش پزشکی و خدمات پزشکی را یک اتفاق بینظیر دانست و گفت: با این ادغام حوزه آموزش و تحقیقات وارد خدمات بهداشت شده است و مجموعه های علمی و بزرگان دانشگاهی پشتوانه مجموعه های ارائه خدمات سلامت شده اند که مصداق بارز این موفقیت کارنامه درخشان وزارت بهداشت در دوره کرونا بود.
وی افزود: شبکه سراسری بهداشت و حضور نیروی آموزش دیده بهورز در حتی دورافتاده ترین نقاط کشور، افزایش امید به زندگی، کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار و کودکان و نوزادان، افزایش تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، افزایش جذب دانشجویان خارجی تنها بخشی از دستاوردهای نظام سلامت پس از انقلاب است که باید برای مردم تبیین شود.
در ادامه دکتر محمود دوستی استاد پیشکسوت گروه بیوشیمی نیز با اشاره به نقش مهم و اثر گذار و جریان ساز انقلاب اسلامی در دنیا گفت: کسی با درخت بی بار کاری ندارد وجود این همه دشمنی و هجمه علیه ایران اثرگذارری انقلاب اسلامی در دنیا است.
وی افزود: مشکلات وجود دارد اما به جای نق زدن می توان نقد آگاهانه توام با ارائه راهکار برای حل چالش ها را جایگزین کرد.
در ادامه هریک از اساتید نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص نقش و جایگاه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بیان کردند و بر حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات 11 اسفند تاکید کردند.

 

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مناسبت ها
  • کد خبر : 258914
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی