• تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 11:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2062
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ششمین جشنواره قدر استاد در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: طبابت و معلمی به صورت همزمان، توفیق دوچندان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین جشنواره قدر استاد در دانشکده پزشکی گفت: طبابت و معلمی به صورت همزمان، توفیق دوچندان است که مسئولیت به همراه دارد. در این مراسم ۱۷ استاد برگزیده فراگیران و ۴۷ استاد منتخب گروه های آموزشی معرفی و تقدیر شدند.

گزارش تصویری
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی؛ این مراسم روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت 1403 با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه  و دکتر  محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی و جمعی از مسئولان و اعضای هیئت رئیسه دانشکده پزشکی، استادان و دانشجویان در تالار ابن‌سینا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه با بیان این که هر کسی از مخلوق تشکر نکند از خالق تشکر نکرده است گفت: البته برای قدردانی از مقام معلمی فقط خداوند می‌تواند جبران کننده باشد.
وی افزود: شافی از القاب خداوند است؛ خدا به هر کس توفیق طبابت نمی‌دهد حال اگر معلمی هم به طبابت اضافه شد توفیق دوچندان است و قطعا شما شایسته آن بودید که به شما اعطا شده است اما این منزلت، مسئولیت به همراه دارد.
رئیس دانشگاه ادامه داد: دنیا به مثابه تئاتر و نمایشی است که هرکس نقش خود را ایفا می‌کند و در هر برهه ای انسان هایی هستند که نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند.
وی افزود: در هر شرایطی می‌توان کار کرد و عذری پذیرفته نیست زیرا با یک نگاه تاریخی به زندگی بزرگان در ادوار گذشته این کشور شاهد  تاثیر گذاری افرادی چون امیرکبیر و..‌ هستیم که در بزنگاه ها نقش تاثیرگذار خود را در پهنه گیتی ایفا کردند. وی با اشاره به تلاش و پیگیری های دانشگاه برای بهبود و ارتقای شرایط گفت: ما در پی بهبود معیشت دستیاران و اساتید هستیم و از هیئت امنای دانشگاه قول مساعد گرفتیم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت کمی خدمات درمانی دانشگاه گفت: در برخی رشته ها با همت اساتید ازجمله جراحی اعصاب شاهد افزایش دوبرابری ظرفیت پذیرش بودیم‌.
وی ادامه داد: با نگاه طلبکارانه نمی‌توان انتظار بهبود شرایط داشته باشیم، باید خود را بدهکار بدانیم مانند نگاهی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت. با ایثار و فداکاری جوانان آنروزها، امروز ما در این جایگاه ایستاده ایم.
دکتر قناعتی افزود: ما اساتید در کنار وظایف تعریف شده یکسری نقش های دیگر مانند منتور و راهنما بودن داریم که شاید در زمره وظایف قانونی نباشد اما وظیفه اخلاقی است به حکم اخلاق و اصول رفتار حرفه ای انجام می‌دهیم.

در ابتدای این مراسم دکتر صالحی گفت: برای من جای بسی افتخار دارد که در محضر بزرگان دانشگاه هستم و بزرگترین افتخار برای من و خانواده ام کسوت معلمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
وی با بیان اینکه افتخار شاگردی مستقیم اساتید حاضر در جلسه را دارم گفت: به عنوان مسئول دانشکده پزشکی قدردانی خودم را اعلام می‌کنم و علی رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد شاید نتوانیم آنچنان که باید قدردان باشیم همچنین به نمایندگی از دانشجویان هم از شما قدردانی می‌کنیم.
وی با اشاره به انتخاب و معرفی اساتید منتخب و برگزیده گفت: امیدوارم انتخاب های انجام شده الگوسازی خوبی برای نسل جوان باشد. 
دکتر سعید پور حسن معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده پزشکی و دبیر اجرایی ششمین جشنواره قدر استاد با بیان این که  این مراسم با هدف تکریم اساتید و گرامیداشت مقام استاد و معلمی دانشگاه برگزار می شود توضیحاتی در خصوص فرایند انتخاب اساتید منتخب گفت: در وهله اول پیشنهادات از گروه های آموزشی جمع آوری و  میانگین نمرات ارزشیابی ۵ سال اخیر بررسی و در نهایت در جلسه هیات داوران مطرح و انتخاب می شوند. 
وی افزود: اساتید در حیطه های آموزشی( تحصیلات تکمیلی 2 برگزیده، تخصصی و فوق تخصصی3 برگزیده، آموزش پزشکی عمومی3 برگزیده)، پژوهشی(پایه و بالینی هر کدام دو برگزیده) و بخش ویژه( استادجوان، پیشکسوت (بالای 65 سال) و منتخب هیات داوران هر کدام یک برگزیده) و برای اولین بار در بخش بین الملل یک برگزیده( استاد منتخب فراگیران بین الملل)  و بخش استاد بازنشسته از میان اساتید بازنشسته سال ۱۴۰۲ یک برگزیده انتخاب و معرفی می شوند.
  • گروه خبری : جشنواره ها,حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 265086
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی