واحد آموزش و توانمند سازی کتابخانه داانشکده پزشکی، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف پیش نیاز انجام پژوهش، در راستای توانمندسازی دانشچویان در عرصه پژوهش گام بزرگ و ارزشمندی برداشته است. این کارگاه ها با حضور اساتید برتر دانشگاه در حوزه های مختلف برگزار شده است. در سال گذشته (1401)، عناوین زیر در قالب کارگاه های حضوری برای بیش از 300 نفر از دانشجویان امکان یادگیری قابل ملاحظه ای را درباره نحوه انجام پژوهش فراهم نموده است:

مهارت

دوره آموزشی

اخلاق در انتشار آثار پژوهشی

SPSS

انتخاب مجله مناسب جهت ارسال مقالات

Mendeley

پایان نامه نویسی (WORD)

Scopus

مبانی مدیریت داده های پژوهشی

Web of Science

آشنایی با پروفایل های پژوهشی

Pubmed

نگارش حرفه ای ایمیل

Endnote

نحوه کار با حیوانات آزمایشگاهی

MAXQDA

مقاله نویسی

Systematic review

پروپوزال نویسی

Meta-analysis

 

همچنین برای تشویق پژوهشگران، در هفته پژوهش، اقدام به برگزاری کارگاه و گردهمایی های پژوهشی در بیمارستان ها و گروه ها  نموده و به معرفی دستاوردهای پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران اقدام نموده است.

بر حسب نیاز و درخواست دانشجویان کارگاه های آموزشی در موضوعات مورد نیاز برای توانمند سازی دانشجویان توسط این واحد برگزار می  گردد. اساتید و دانشجویان می توانند دوره های آموزشی مورد نیاز خود را از طریق سایت کتابخانه پیشنهاد نمایند. فیلم و محتوای اکثر دوره های آموزشی در کانال کتابخانه در دسترس کاربران کتابخانه قرار دارد. کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز در سال 1401 کارگاه های آموزشی مختلفی با عناوینی از جمله روش تحقیق، نگارش مقاله، آنالیز آماری، نرم افزارهای آماری، تعیین حجم نمونه، مرور سیستماتیک و متاآنالیز، نقد و داوری مقاله، انتشار کتاب توسط ناشرین بین المللی و نوآوری، فناوری و کارآفرینی برگزار نموده است.

بازگشت به صفحه اصلی معاونت پژوهشی