• تاریخ انتشار : 1403/05/08 - 13:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی خبر داد: افزایش 30 برابری بودجه پژوهشی قابل تخصیص در دانشکده پزشکی

دومین جلسه رتبه بندی طرح های تحقیقاتی با ارائه ۹۵ طرح و تصویب 89 طرح دوشنبه 8 مرداد در سالن دارالفنون دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، دومین جلسه شورای پژوهشی دانشکده پزشکی با حضور دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی، معاونین پژوهشی گروه های آموزشی و بیمارستان ها و اعضای شورای پژوهشی دانشکده پزشکی با بررسی ۹۵ طرح تحقیقاتی صبح روز دوشنبه 8 مرداد در سالن دارالفنون دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر رضایی با اعلام خبر افزایش بودجه پژوهشی گفت: مدیریت در توزیع و اختصاص منابع اهمیت بیشتری از مبلغ بودجه و میزان مطلق اعتبار پژوهشی دارد.
وی با اشاره به افزایش 30 برابری بودجه برای پایان نامه و طرح های تحقیقاتی گفت: در راستای ریل گذاری تسهیل گری در حوزه پژوهش تمام توان خود را به کار بسته ایم و قدم به قدم بودجه پژوهش را اضافه کردیم و امروز امکان استفاده از 30 برابر مبلغی که معاونت آموزشی به هر پایان نامه اختصاص می دهد، در قالب اعتبار پژوهشی از طرف معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی فراهم شده است که رشد چشم گیری محسوب می شود.
معاون پژوهشی دانشکده پزشکی نقش هفته پژوهش در ارائه و معرفی دستاوردهای علمی گروه ها، آشنایی دانشجویان با اساتید و علاقه مندی پژوهشی آنها را در توسعه تحقیقات در دانشگاه گره گشا دانست و گفت: گروه ها باید با اهتمام بیشتری نسبت به برگزاری هفته پژوهش اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: در هفته پژوهش گروه ها می توانند جلساتی برگزار کنند که طی آن اساتید و اعضای هیات علمی طرح ها و علاقه مندی های تحقیقاتی خود را در حضور دانشجویان ارائه دهند و امکان انتخاب آگاهانه توسط دانشجویان را فراهم سازند.
درادامه دکتر آزاده کیومرثی، گزارشی از شروع به کار فعالیت کمیته ترجمان دانش در دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: ترویج رویکرد ترجمان دانش، انتقال نتایج پژوهش ها به ذینفعان، شناسایی نیازهای تصمیم گیران در حوزه سلامت و تبدیل آن به سوال پژوهشی از جمله اهدافی است که در معاونت پیگیری می شود.
وی در ادامه خطاب به معاونین پژوهشی گروه های آموزشی گفت: در راستای تسهیل در پیگیری ها، ارائه کد اخلاق و... پایان نامه فراگیران بین الملل در
  مقطع تخصص و فوق تخصص  باید در سیستم پژوهشیار در مرکز هدف دانشکده پزشکی-گروه آموزشی مربوطه ثبت شود.
در ادامه دکتر زهرا زمانی مسئول واحد طرح های تحقیقاتی دانشکده طرح های ارسال شده به معاونت را مطرح نموده و طرح ها توسط اعضای حاضر در جلسه  مورد نقد و بررسی و امتیازدهی قرار گرفت.
  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 272921
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *