• تاریخ انتشار : 1403/07/16 - 10:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 18
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

در یک پایان نامه، اثرات مثبت کرایوابلیشن در کنترل درد بیماران با متاستاز استخوانی بررسی شد

نتایج یک پایان نامه نشان داد: کرایوابلیشن به‌طور معناداری درد بیماران با متاستاز استخوانی را از یک روز تا شش ماه پس از درمان کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی شقایق خان‌محمدی، با راهنمایی دکتر نیما رضایی و دکتر میرسعید یکانی‌نژاد، پایان‌نامه خود را تحت عنوان "بررسی اثر کرایوابلیشن در کنترل درد بیماران با متاستاز استخوانی با استفاده از مرور سیستماتیک" به اتمام رساند. این مطالعه به بررسی ایمنی و اثرات کرایوابلیشن به عنوان یک روش کم‌تهاجم برای درمان درد متاستازهای استخوانی در بیماران سرطانی پرداخته است.
در این تحقیق، ۶۹۶ مقاله ارزیابی شد که از میان آن‌ها ۱۵ مقاله شامل ۳۷۶ بیمار وارد مطالعه شدند. نتایج نشان داد که کرایوابلیشن به‌طور معناداری درد بیماران را از یک روز تا شش ماه پس از درمان کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین، نرخ عوارض ناشی از این روش تنها ۱۲.۷۴٪ گزارش شد.
این یافته‌ها نشان‌دهنده‌ی ایمنی و کارایی کرایوابلیشن در تسکین درد و کاهش نیاز به مسکن در بیماران مبتلا به متاستاز استخوانی است و لزوم انجام مطالعات بیشتر با استفاده از مقیاس‌های استاندارد گزارش درد را تأکید می‌کند.
  • گروه خبری : معاونت پژوهشی,کتابخانه
  • کد خبر : 279973
کلمات کلیدی
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *