• تاریخ انتشار : 1402/08/01 - 09:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 271
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کوتاه و خواندنی؛

بسته خبری اول آبان ماه دانشکده پزشکی

از پرداخت غرامت انصراف دادگان از تحصیل دوره دستیاری تا اعلام شرایط پذیرش سرباز هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را در بسته خبری امروز دوشنبه اول آبان ماه بخوانید.

 

طبق مصوبات نود و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی جدیدترین شرایط تحصیلی و اعطای کمک هزینه برای دستیاران و کارورزان پزشکی اعلام شد.

بر اساس این مصوبه دستیارانی که انصراف دهند مشمول پرداخت غرامت می‌شوند، در این تبصره آمده است: «انصراف از تحصیل پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی در هر مرحله و یا عدم ثبت نام، مشمول پرداخت غرامت تحصیلی خواهند بود.»
همچنین دستیاران اخراجی و همچنین دستیارانی که بدون هماهنگی و اطلاع به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه با غیبت غیر موجه بخش آموزشی را ترک کنند مشمول یک سال محرومیت از شرکت در آزمون پذیرش دستیار خواهند بود.
همچنین بر اساس مصوبات این جلسه «به کلیه کارورزان و نیز دستیاران مأمور آموزشی در دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی، کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد. عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در این زمینه مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی است و سایر مصوبات منافع با آن در حوزه وزارت بهداشت فاقد اثر است.»
 
اعلام زمان فراخوان جذب اعضای هیات علمی
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی اعلام‌کرد: نوبت دوم فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ با تاخیر در بهمن ماه برگزار می شود.
فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هرساله در دو نوبت در اردیبهشت و آبان ماه توسط مرکز جذب وزارت علوم برگزار می‌شود که طبق اعللام خبرگزاری مهر امسال با توجه به تأخیری که به وجود آمده، فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ماه در شهریور ماه و فراخوان جذب آبان ماه نیز با تأخیر در بهمن ماه اعلام می‌شود.
 
شرایط پذیرش سرباز هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت شرایط جذب سرباز هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی را از میان دانش آموختگان متقاضی مشمول قانون نحوه تامین هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرده که بر این اساس:
1. نداشتن غیبت از خدمت نظام وظیفه
۲.فراغت از تحصیل ثبت شده در سامانه دانش آموختگان
۳. قبولی در آزمون بورد (دارا بودن دانشنامه)
و ۴. دارا بودن مهلت یکساله پس از فراغت از تحصیل
از جمله شرایط اعلام شده است و اولویت توزیع و اعزام نیرو با مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم و دانشگاه ها/ دانشکده های مناطق مرزی است.
متقاضیان پذیرش وجذب سرباز هیات علمی می بایست به دانشگاه های مناطق کمتر توسعه یافته مراجعه و اعلام نیاز خود را از آن دانشگاه دریافت نمایند. این دانشگاه های علوم پزشکی اعلام نیاز متقاضیان را به وزارت بهداشت منعکس خواهند کرد.
 
  • گروه خبری : معاونت آموزش پزشکی عمومی,معاونت آموزش تخصصی,معاونت آموزش تحصیلات تکمیلی
  • کد خبر : 249038
مینا محمدی
تهیه کننده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *