• تاریخ انتشار : 1403/07/03 - 13:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 136
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

با حضور ریاست دانشگاه، آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در دانشکده پزشکی برگزار شد

مراسم آئین بازگشایی سال تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سوم مهر 1403؛ باحضور دکتر سیدرضا رئیس کرمی، دکتر سیدفرشاد علامه معاون آموزشی، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، جمعی از معاونین دانشکده، اساتید و اعضای هیئت علمی علوم پایه، دانشجویان و فراگیران مقاطع مختلف همراه با قدردانی از دانشجویان برتر در تالار عزلت دانشکده پزشکی برگزار شد.

 دکتر صالحی: حضور و خدمت در دانشکده پزشکی تهران افتخار ابدی است
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی در آئین بازگشایی سال تحصیلی حضور در دانشکده پزشکی را افتخار ابدی دانست و گفت: این دانشگاه به نوعی حکم ستون فقرات آموزش پزشکی عمومی، پژوهش و ارائه خدمات درمانی در کشور را دارد.
وی افزود: دانشکده پزشکی به مدد حضور اساتید برجسته و دانشجویان نخبه، مرجع تمام رشته های پزشکی است.
دکتر صالحی خطاب به دانشجویان گفت: شما بزرگترین سرمایه های دانشکده هستید و نباید دچار روزمرگی شوید و پوپایی در کسب علم راحفظ کنید چرا که بر تحصیل علم پایانی نیست.
 دکتر علامه: بهترین خودتان باشید
در ادامه دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، صحن دانشکده و دانشگاه را مقدس برشمرد و افزود: قدردان حضور در این فضا باشید، شما وارد رشته و حوزه ای شده اید که ارتباط مستقیم با جان انسان ها دارد و خوب درس خواندن شما باعث نجات جان انسان ها خواهد شد.
وی با بیان این که بهترین خودتان باشید، افزود: پزشکی شغل نیست حرفه است، حرفه ای که در آن جامعه و دیگران بر خودمان مقدم هستند.
دکتر ادبی: دانشکده پزشکی موفق به کسب بالاترین امتیاز در اعتبار بخشی آموزشی شد
دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی نیز در این مراسم با اعلام کسب بالاترین امتیاز در اعتبار بخشی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور توضیحاتی در خصوص روند فعالیت های معاونت ارائه داد و گفت: سال گذشته بیش از دو هزار دانشجوی ایرانی، 500 دانشجوی بین الملل و 500 دانشجوی نو ورود در دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی تحصیل کردند.
وی با تاکید بر تکمیل فرم های نظر سنجی از سوی دانشجویان، گفت: تمام فرم ها بررسی و در موردشان تصمیم گیری می شود.
 دکتر نمازی: شکوه؛ ویژگی بارز دانشکده پزشکی است
دکتر حمیدرضا نمازی رئیس موزه تاریخ علوم پزشکی در این مراسم گذری بر تاریخ احداث دانشکده پزشکی توسط آندره گدار فرانسوی و معماری دانشکده بر گرفته از هنر ایرانی و غربی کرد و گفت: شکوه و عظمت ویژگی بارز دانشکده پزشکی است.
وی با اشاره به ارتباط دیرینه طب و ادبیات، وجود بزرگانی مانند دکتر قاسم غنی مصحح دیوان حافظ، دکتر حسین گل گلاب سراینده شعر ای ایران و... را گواهی بر این مدعا دانست.
 دکتر رضایی: آموزش و پژوهش دو بال جدانشدنی هستند
دکتر ایرج راگردی کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: دانشجویان مانند سلول های خونی و عامل حیات دانشکده هستند.
 دکتر حجت شیخ مطهر واحدی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی نیز به دانشجویان گفت: از همین ابتدای امر مسیر خود برای انتخاب رشته تخصصی را هدف گذاری کنید.
دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده نیز با بیان این که آموزش و پژوهش دو بال جدا نشدنی از یکدیگر هستند گفت: ما برای پرواز به هر دو بال آموزش و پژوهش نیاز داریم.
 در ادامه دکتر منوچهر قارونی استاد پیشکسوت گروه قلب و عروق در مورد رعایت اخلاق حرفه ای، رعایت نوع پوشش حرفه ای در مواجهه با بیمار، نظم و ... صحبت کرد دکتر محمود دوستی عضو هیات علمی گروه بیوشیمی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که بر استفاده از فرصت مغتنم حضور در دانشکده پزشکی از سوی دانشجویان تاکید کرد.
حجت الاسلام سید حنیف رضا زاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده پزشکی نیز در خصوص فضیلت کسب علم در کلام حضرت علی (ع) صحبت کرد.
دکتر رئیس کرمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، آخرین سخنران این مراسم بود که نیز در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان ابراز امیدواری کرد سالی سرشار از موفقیت برای دانشگاه و دانشجویان باشد.
وی با اشاره به نمایشگاه برپا شده از آثار دانشجویان و تک بعدی نبودن دانشجویان، بر درک صحیح دانشجو از جامعه تاکید کرد و گفت: با درک صحیح از جامعه میتوان مفید تر بود.
 در پایان این مراسم از 5 نفر از دانشجویان برتر دوره پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در حوزه آموزش و پژوهش با اهدای لوح تقدیر شد، همچنین جوایزی برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان که در اسفند سال گذشته برپا شده بود، اهدا شد، عکس یادگاری با سردر تاریخی دانشکده پزشکی حسن ختام این مراسم بود. همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از دستاوردهای هنری دانشجویان در کارگاه های هنری کتابخانه دانشکده پزشکی برپاشد که با استقبال شرکت کنندگان در برنامه روبرو شد. 

 

  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 278950
کلمات کلیدی
مینا محمدی
نویسنده

مینا محمدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *