Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 21:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس دانشکده پزشکی: برای پیشرفت در علوم پایه و بالین نیازمند فیزیولوژی هستیم

جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه 14 مهر،به میزبانی گروه فیزیولوژی پزشکی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، نشست مشترک هیات رئیسه دانشکده پزشکی با اعضای هیات علمی گروه فیزیولوژی روز شنبه 14 مهرماه جاری در تالار دکتر شادان گروه فیزیولوژی برگزار شد. 

در ابتدای جلسه دکتر علیرضا ایمانی مدیر گروه گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی گروه، تعداد اساتید و دانشجویان، واحدهای ارائه شده، وضعیت پایان نامه های گروه، برگزاری ژورنال کلاب، جوایز و افتخارات دانشجویی، فعالیت های اجرایی و فوق برنامه و... در گروه فیزیولوژی ارائه کرد.

وی مستهلک بودن و فرسودگی بنا، قدیمی بودن امکانات و تجهیزات و اثر گذاری سوء آن بر آموزش فراگیران، کمبود فضای فیزیکی، کمبود کارشناس متخصص، ضرورت تسهیل فرایند ارتباط با صنعت، کاهش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کاهش انگیزه میان دانشجویان و...را مهمترین مشکلات و چالش های گروه فیزیولوژی عنوان کرد.

در این جلسه اساتید گروه هر یک به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در ادامه دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، با بیان این که برای من فیزیولوژی مفهومی مترادف با ساینس دارد گفت: با این رشته می توان مفهوم دانش پزشکی را لمس کرد.

وی افزود: برای پیشرفت در علوم پایه و بالین نیازمند فیزیولوژی هستیم، از این رو باید به دنبال کسب جایگاه واقعی این رشته باشیم.

دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی نیز با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه جامع مرکزی دانشکده پزشکی در طیقه زیرین ساختمان جنین شناسی خبر داد و گفت: به منظور تجمیع امکانات آزمایشگاهی که میان گروه های علوم پایه مشترک است و در راستای دسترسی آسان همه گروه ها به این تجهیزات، این ازمایشگاه تا حدودی تجهیز شده و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده از افزایش 30 برابری پرداختی به طرح های تحقیقاتی خبر داد و گفت: رایزنی ها برای افزایش اعتبار پژوهشی انجام شده و ما در معاونت سعی داریم با تخصیص بهتر ریل گذاری مناسبی برای انجام طرح های تحقیقاتی انجام دهیم.

در ادامه دکتر سمیرا رجائی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده با قدردانی از گروه فیزیولوژی در کسب اعتبار 5 ساله دانشکده پزشکی گفت: تمام اساتید گروه دغدغه آموزشی دارند.

  • گروه خبری : فیزیولوژی,حوزه ریاست
  • کد خبر : 279818
مینا محمدی
Author

مینا محمدی

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings