• تاریخ انتشار : 1402/09/21 - 16:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 206
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی؛

شماری از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از موزه تاریخ پزشکی بازدید کردند

به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی و رابطین فرهنگی، برنامه بازدید از موزه ملی تاریخ پزشکی ایران ۱۹ آذر 1402 با حضور ۴۵ نفر از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی در این برنامه ابتدا دکتر حمید رضا نمازی مدیر موزه تاریخ پزشکی و عضو هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی دانشگاه توضیحاتی در زمینه تاریخ پزشکی در ایران برای بازدید کنندگان ارائه و سپس دانشجویان را در بازدید از بخش های مختلف موزه از جمله داروخانه نظامی، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، اسناد و نسخ خطی، اشیای امانی و اهدایی نمایشگاه پروفسور عدل، دکتر قریب و دکتر سمیعی همراهی کرد.

در انتها بعد از شرحی بر تاریخچه تابلوی ماندگار بوعلی‌سینا ساخته هنرمند بزرگ کشورمان ابوالحسن صدیقی، به بخش دیرین انسان‌شناسی و بقایای به‌جامانده از اسکلت سالم انسان نمکین و آثار مستند از اولین دستکاری انسانی بر روی جمجمه در ایران باستان پرداخته و جذابیت‌های منحصر به فرد کنکاش با رویکرد پزشکی در تاریخ به دانشجویان علاقه‌مند شرح داده شد. عکس دسته‌جمعی در مقابل درب ورودی مجموعه موزه، گپ و گفت صمیمانه دانشجویان با دکتر نمازی و پذیرایی از دانشجویان، پایان‌بخش برنامه بود.

  • گروه خبری : معاونت دانشجویی فرهنگی,زندگی دانشجویی
  • کد خبر : 254033
جواد استکی
تهیه کننده

جواد استکی