Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 13:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 789
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با محوریت قدردانی از بیمارستان های فعال در فرآیند اعتباربخشی آموزشی؛

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با تودیع و معارفه معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی برگزار شد

جلسه 28 مرداد هیئت رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تودیع و معارفه معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی و تقدیر از رئیس و معاون آموزشی بیمارستان های ضیائیان و بهارلو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز 28 مرداد 1402 در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی ضمن تقدیر از زحمات دکتر علی لباف در دوران تصدی مسئولیت معاونت آموزش تخصصی گفت: با پیشنهاد ایشان دکتر واحدی به عنوان معاون جدید دانشکده منصوب شدند که امیدواریم شاهد گام های مثبت و پیشرفت بیش از پیش در معاونت باشیم. دکتر حجت شیخ مطهر واحدی معاون جدید آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی نیز گفت: در کنار بهره گیری از نظرات اساتید پیشکسوت و صاحب نظر، تصمیم گیری ها بر اساس شرایط روز خواهد بود و امیدواریم در پایان دوره کارنامه مثبتی بر جای بگذاریم.
در ادامه جلسه دکتر ایرج راگردی کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی گزارشی از بازدید از فضای آزمایشگاه ژنتیک در مجاورت گروه بیوشیمی و کتابخانه دانشکده ارائه کرد و گفت: با توجه به درخواست معاونت پژوهشی مبنی بر کمبود فضایی فیزیکی در کتابخانه این مکان، پس از تخلیه وسایل اضافی گروه ژنتیک قابلیت تغییر کاربری برای کتابخانه را دارد. معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده به درخواست گروه فیزیک و مهندسی پزشکی مبنی بر راه اندازی رشته هوش مصنوعی پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع در کمیته برنامه ریزی درسی مطرح و شرایط عمومی ایجاد آن نظیر امکانات، اعضای هیات علمی و مدرسین و ضرورت راه اندازی در دست بررسی است.
بحث در خصوص برنامه عملیاتی چهار ساله دانشکده، تدوین دستور العمل بکارگیری و نظارت بر فعالیت اساتید وابسته، بررسی دستور العمل نحوه انتخاب اساتید برتر جهت معرفی در جشن یکپارچه دانش آموختگان، لزوم باز بینی دوره پزشکی عمومی از جمله مباحث مطرح شده در نشست امروز هیئت رئیسه دانشکده پزشکی بود.
همچنین در این نشست از روسا و معاونان آموزشی بیمارستان های ضیائیان و بهارلو به جهت همکاری ممتاز این دو بیمارستان در اجرای فرایند اعتبار بخشی دانشکده قدردانی شد. دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده در این خصوص گفت: در اجرای فرایند اعتبار بخشی، بیمارستان های مختلفی از لحاظ وضعیت آموزش پزشکی عمومی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از دید ارزیابان بیمارستان های ضیائیان و بهارلو بهترین عملکرد را داشتند که نشان دهنده زحمات مسئولین و اساتید این دو بیمارستان است. وی تصریح کرد: تربیت پزشک عمومی جامعه نگر، مسلط به نیازهای جامعه متعهد به ارائه خدمت به بیمار، آراسته به اخلاق حرفه ای و پایبند به وطن، مهمترین وظیفه ما در دانشکده پزشکی است و این ویژگی ها و سجایا باید از طریق اساتید به فراگیران منتقل شود. سرپرست دانشکده پزشکی، با مثبت ارزیابی کردن برنامه ریزی آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان های ضیائیان و بهارلو گفت: رضایت فراگیران از مشارکت در درمان بیماران و حضور در تیم درمان و امتیاز ارزیابان وزارت بهداشت نشان دهنده توجه ویژه و قابل تقدیر این دو بیمارستان به مقوله آموزش پزشکی عمومی است.
دکتر سمیرا رجایی مدیر دفترتوسعه دانشکده نیز با اشاره به نظرات ارزیابان وزارت بهداشت گفت: وجود اسکیل لب قوی و سالن مطالعه مطلوب در کتابخانه بیمارستان بهارلو، و نیز برخورداری از تیم کارشناس آموزش پزشکی و مستند سازی قوی در بیمارستان ضیائیان از جمله نقاط مثبت و مورد تایید ارزیابان بود.
کمبود اعضای هیات علمی بویژه در گروه های اصلی، فشار کاری بر اساتید ناشی از نبود دستیار دوره تخصصی و کمبود فضای فیزیکی درمانگاه نیز از جمله مشکلاتی بود که توسط دکتر حمیدرضا حکمت رئیس و دکتر ندا فرجی معاون آموزشی بیمارستان بهارلو، دکتر سعید رضا جمالی مقدم رئیس و دکتر نسیم عبادتی معاون آموزشی بیمارستان ضیائیان مطرح شد. در پایان دکتر صالحی با اهدای لوح تقدیر از همکاری مسئولین این دو بیمارستان در اجرای فرایند اعتباربخشی آموزشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی قدردانی کرد.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 243248
مینا محمدی
Author

مینا محمدی

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings
Enter your desired term to search