استارتاپ ویکند
۲۰ بهمن ۱۳۹۴
استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) بر‌گزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

معرفی شاخص اسنیپ (SNIP) در ارزیابی و رتبه بندی مجلات
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
شاخص «ضریب تاثیر به هنجار شده بر اساس منبع» یا به اختصار سنیپ، بر مبنای داده‌های برگرفته از پایگاه سکوپوس محاسبه می‌شود. اسکوپوس که اکنون به بزرگترین پایگاه اطلاعات کتابشناختی و ارزیابی پژوهشی تبدیل شده است، از سال 2004 با همکاری تیم تحقیقاتی گسترده‌ای از چندین دانشگاه جهان آغاز به کار کرد و در پاسخ به کاستی‌های ضریب تاثیر مجلات (به شیوه‌ای که توسط آی اس آی محاسبه می‌شود) این شاخص را عرضه کرد.

زندان برای سارقان آثار علمی/«استاد راهنما»نخستین مسئول ارتکاب سرقت علمی
۸ دی ۱۳۹۳
قائم مقام تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مجازات زندان برای سرقت آثار علمی خبر داد و گفت: تعداد مقالات و کتاب‌های چاپ شده؛روشی نادرست در رشد علمی افراد است. متاسفانه نخستین مسئول در سرقت علمی در پایان نامه‌ها «استاد راهنما» است.

معرفي سايتهايي براي جستجوي اعتبار و ضريب تاثير مجلات
۲۵ آذر ۱۳۹۳
معرفي سايتهايي براي جستجوي اعتبار و ضريب تاثير مجلات

آرشیو
مسوول واحد علی نجفی

  علم سنجی یکی از رایج ترین روشهای ارزیابی فعالیت های علمی می‌باشد. این روش در روسیه شوروی پدید آمد و در کشورهای اروپای شرقی بویژه مجارستان برای اندازه گیری علوم در سطوح ملی و بین‌المللی استفاده شد. اولین کسانی که واژه علم سنجی را ابداع کردند دوبروف و کارنوا بودند. آن ها علم سنجی را به عنوان اندازه گیری فرآیند انفورماتیک تعریف کردند. انفورماتیک از نظر میخائیلف عبارت است از اصول علمی که به بررسی ساختار و ویژگیهای اطلاعات علمی می‌پردازد و قوانین و فرآیندهای این ارتباطات را مورد بحث قرار می‌دهد.(۴) به دنبال مطرح شدن این علم، دانشمندان برجسته دیگری از جمله کول، ایلز و هولم نیز از مقالات علمی به عنوان ملاکی برای مقایسه تولید علمی کشورهای مختلف استفاده کردند. آن ها از این طریق تولیدات علمی کشورهای مختلف را از لحاظ کمی و کیفی با یکدیگر مورد مقایسه قرار داده و وضعیت کشورهای مختلف را در تولید اطلاعات علمی مشخص نمودند.


آخرین بروزرسانی: ۸ شهریور ۱۳۹۳