امروز : جمعه 26 شهریور 1400 Rss | صفحه اصلی دانشکده
29 خرداد 1400

در هیات رئیسه دانشکده پزشکی مطرح شد: با توجه به عدم امکان واکسیناسیون دانشجویان ورودی ۱۴۰۰، برنامه دوره‌گذار، مجازی برگزار می‌شود

حذف
دو ستونه
حذف
ویرایشگر متن
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه ۲۹خرداد در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه و پیش از دستور، دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش و متخصص بیماری‌های داخلی گزارش کوتاهی از روند مبتلایان به بیماری کرونا ارائه کرد و گفت: علی رغم درمان سرپایی اغلب بیماران مبتلا به کرونا، روزانه میانگین ۲۰ تا ۳۰ نفر فقط در بیمارستان امام خمینی بستری می‌شوند.
وی با اشاره به شیب ملایم و رو به بالای تعداد مبتلایان، خاطر نشان کرد: تعداد موارد خانوادگی ابتلا دچار روند افزایشی شده که حاکی از قدرت واگیر ویروس و احتمال شیوع کرونای هندی است.
وی در خصوص برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری اظهار داشت: علی رغم این که از سرگیری حضوری کلاس‌ها منوط به اجرای کامل واکسیناسیون است، با این وجود موظف به رعایت به یک سری از پروتکل‌های بهداشتی هستیم و در کنار آموزش حضوری، همچنان آموزش مجازی باید فعال باشد.
دکتر‌ایمانی معاون آموزش پزشکی عمومی نیز از آمادگی کامل معاونت برای برگزاری حضوری کلاس‌ها خبر داد و گفت: به شرط تامین برخی زیر ساخت‌ها از تامین خوابگاه تا اجرای واکسیناسیون، در کنار فعالیت واحد مجازی، آمادگی داریم برخی واحد‌ها از جمله تمام واحد‌های عملی را به صورت حضوری برگزار کنیم.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی از آغاز اعتبار بخشی درونی گروه‌های علوم پایه خبر داد.
وی همچنین با اشاره به اجرای واکسیناسیون کرونا دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: تعداد بسیاری از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی واکسینه شدند، که به علت کمبود واکسن طرح متوقف شد و حدود ۱۰۰ نفر باقی مانده اند که به محض تامین واکسن مورد نیاز، واکسینه خواهند شد.
دکتر سید روح اله میری معاون دانشجویی فرهنگی نیز به اجرای واکسیناسیون دانشجویان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ قرار بود در دانشجویان مقطع علوم پایه تا آخر خرداد ماه انجام شود که به علت کمبود واکسن متوقف شده و به محض تامین، طی فاصله زمانی یک ماهه از سر گرفته خواهد شد.
وی افزود: پیشنهاد ما این است که حضور در کلاس‌ها منوط به ارائه کارت واکسن باشد و کلا کلاس‌ها به صورت حضوری بدون تکرار مجازی برگزار شود و به دنبال راه حلی هستیم که طرح واکسیناسیون برای دانشجویان سال اول نیز اجرا شود تا کلاس‌ها مانند روال سابق دایر و برگزار گردد.
در ادامه و بیان دستور اصلی جلسه، دکتر خواجوی گزارشی از برنامه‌ریزی دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه ویژه دانشجویان پزشکی ورودی ۱۴۰۰ ارائه داد و گفت: امسال برای سه دسته از دانشجویان برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ اول دانشجویان ورودی ۱۴۰۰، دوم دانشجویانی که امسال وارد ترم سه پزشکی می‌شوند و تا کنون هیچ مواجهه حضوری با دانشکده نداشتند و تمام دروسشان به صورت مجازی ارائه شده است و دسته سوم دانشجویانی که تنها یک ترم در دانشکده بودند و اکنون وارد ترم ۵ و دوره کارآموزی می‌شوند و دوره فیزیوپاتولوژی را به صورت مجازی گذرانده اند.
وی خاطر نشان کرد: اجرای کامل واکسیناسیون کرونا و داشتن کارت واکسن شرط حضور دانشجویان و اجرای برنامه دوره‌گذار به صورت حضوری است.
وی افزود: واکسینه کردن دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ تا مهرماه عملا امکان پذیر نیست، و باید پس از اعلام نتایج و از ابتدای ترم طبق جدول زمانبدی شده انجام گیرد که زمان بر بوده و پیشنهاد ما این است که برنامه دوره‌گذار مانند سال گذشته به صورت مجازی و با همکای دفتر منتورینگ و مرکز رشد استعداد‌های درخشان و با استفاده از بارگزاری محتوا در کانال تلگرامی و تشکیل گروه‌های کوچک دانشجویی با همکاری دفتر منتورینگ برگزار گردد و ترم اول یا نیم ترم اول به صورت مجازی و باقی ترم بعد از واکسیناسیون به صورت حضوری برگزار شود.
دکتر خواجوی ادامه داد: در صدد هستیم برنامه دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه برای دانشجویانی که وارد ترم ۳ می‌شوند را به صورت حضوری و پس از اجرای واکسیناسیون برگزار کنیم.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده در خصوص دوره‌گذار ویژه دانشجویانی که وارد دوره کارآموزی و ترم ۵ می‌شوند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی ما بر این است که دوره پیش بالینی را به دل بخش‌ها ببریم.
در ادامه دکتر‌ایمانی در خصوص برنامه آموزشی دوره علوم پایه ویژه اجرا در شعبه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا صحبت کرد و گفت: مذاکراتی از سال ۹۸ میان مسئولین دانشگاه و مسئولین وزارت آموزش عالی و وزارت بهداشت عراق و عتبه حسینی انجام شد که در نهایت منجر به عقد تفاهم نامه راه‌اندازی شعبه دانشگاه با حضور دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، بهداشت، توانبخشی و پرستاری در کربلا شد و زمینی با مساحت بالغ بر ۲۰ هزار متر به این موضوع اختصاص یافت که بیش از ۸۰ درصد ساخت و ساز و تجهیز ساختمان ها انجام شده و اماده پذیرش دانشجو در مقطع پزشکی عمومی است، به‌این منظور کوریکولوم آموزشی دوره علوم پایه تدوین شده است.
وی در تشریح این کوریکولوم گفت: این برنامه شبیه برنامه دوره پزشکی عمومی دانشگاه‌های عراق در سه فاز طراحی شده است، فاز اول مشابه دوره پیش دانشگاهی، فاز دوم در دوبخش علوم پایه و فیزیوپاتولوژی با دو آزمون جامع در هر بخش و فاز سوم بخش بالینی و در نهایت آزمون جامع به روش آسکی است.
دکتر نفیسی در جمع‌بندی جلسه هیات رئیسه و در خصوص برنامه‌گذار از دبیرستان به دانشگاه با تاکید بر برگزاری حضوری کلاس‌ها گفت: برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰، می‌توانیم برنامه ترم اول را با مشورت مسئول کورس و بلوک به گونه‌ای طراحی کنیم که در ترم اول برخی واحد‌های درسی را که آسیب کمتری می‌بینند به صورت مجازی برگزار کنیم و از ترم دوم و پس از واکسیناسیون، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند و یا این که سال اول را به سه ترم تقسیم‌بندی کنیم، و ترم اول را به صورت سه ماهه ی کوتاه و غیر حضوری در نظر بگیریم و یا این که تمام واحد‌های تئوری به صورت مجازی و واحد‌های عملی، حضوری ارائه شوند.
وی در خصوص برنامه آموزشی شعبه دانشکده پزشکی در کربلا گفت: با توجه به این که باید بر اساس شرایط عراق این برنامه تدوین شود نیازمند یکسری تغییرات است از جمله کوتاه‌تر کردن دوره بدون آسیب به محتوا که پیشنهاد می‌شود برخی بلوک‌های دوره علوم پایه با دوره فیزوپاتولوژی یکپارچه شود و یا آموزش سرپایی و درمانگاهی بیشتر دیده شود.


منبع:پورتال دانشکده

نظرات
5/5 0 0 0