امروز : شنبه 28 فروردین 1400 Rss | صفحه اصلی دانشکده
6 دی 1399

بررسی اسامی کاندیداهای بیست و یکمین جشنواره ابن سینا با نگاه ویژه به خدمات اعضای هیات علمی در مواجهه با کرونا در نشست هئیت رئیسه دانشکده پزشکی

حذف
دو ستونه
حذف
ویرایشگر متن
 گالری عکس
نشست هئیت رئیسه دانشکده پزشکی با بازنگری ساختار گروه های آموزشی و بررسی کاندیداهای بیست و یکمین جشنواره ابن سینا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی روز شنبه ششم دی ماه در سالن دانشکده برگزار شد، در ابتدای جلسه و پیش از دستور دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی،درخواست معاونت بین الملل دانشگاه در خصوص درخواست دستیاران بالینی، غیر ایرانی به ویژه اتباع عراقی و پاکستانی که در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند، مبنی بر تغییر در عنوان مدرک از تخصص به فوق لیسانس را مطرح کرد.
وی افزود: طبق این درخواست در کشور های ذکر شده، عنوان فوق لیسانس به جای تخصص، برای تایید دوره قابل پذیرش است و این دستیاران درخواست دارند که عنوان مدرکی که از دانشکده دریافت می کنند معادل فوق لیسانس باشد.
پس از طرح موضوع و بحث و بررسی، دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی اظهار داشت: طبق قاعده ارزیابی،پذیرش، تایید مدرک تحصیلی و معادل سازی آن، مربوط به سازمان آموزش عالی همان کشور است، با این وجود و پیش از هرگونه اظهار نظر، باید این درخواست در شورای آموزشی دانشگاه مطرح، سیستم آموزشی کشور دستیارانی این درخواست را داشتند بررسی و نحوه مواجهه وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد مرجع بالادستی و مرجع  با درخواست های مشابه، مورد بررسی قرارگیرد و سپس نظر نهایی اعلام شود.
در ادامه و بیان دستور اصلی جلسه، دکتر علی لباف به موضوع ساختار جامع گروه های آموزشی بالینی پزشکی پرداخت و گفت: یک پروتکل واحد و مدون در این خصوص در کشور وجود ندارد و بسیار محدود در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعداد کمی از دانشگاه ها تعریف شده بود.
وی ادامه داد:  در تدوین ساختار جامع گروه های آموزشی بالینی پزشکی، گروه های پزشکی بالینی دانشکده پزشکی متشکل از اعضای هیات علمی در یک رشته از تخصص های پزشکی بالینی دایر در دانشکده هستند که شرایط این گروه‌ها با توجه به گستره خدمات بالینی که به جامعه ارائه می کنند، از همدیگر متفاوت است.
وی ادامه داد:  ساختار گروه ها، علاوه بر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی لازم است با خدمات درمانی که گروه های ارائه می کنند نیز متناسب باشد.
دکتر لباف تصریح کرد: این ساختار جدید بر چهار ماده و اصل استوار است، که در ذیل هر یک این ماده ها نحوه انتصاب، وظایف و اختیارات باز تعریف شده است.
وی افزود: ماده یک مربوط به مدیر گروه است که به پیشنهاد رئیس دانشکده و از میان اعضای هیات علمی  با تایید و حکم رئیس دانشگاه منصوب میشود، در ماده دوم عنوان معاون گروه مطرح شده است که بنا بر تعداد اعضای هیات علمی، هر گروه میتواند یک یا دو معاون داشته باشد، فردی که جانشین مدیر گروه در غیاب او است.
دکتر لباف گفت: ماده سوم مربوط به مسئولین امور آموزشی، پژوهشی، بین الملل و درمانی گروه است و در ماده چهار عنوان رئیس بخش که به پیشنهاد رییس بیمارستان و توسط رئیس دانشکده انتخاب می شود، پرداخته شده است.
پس از طرح موضوع، اعضای هیات رئیسه به بحث پرداخته و نظرات خود را بیان کردند.
در ادامه جلسه هیئت رئیسه دکتر رویا ستار زاده معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی، به بررسی کاندیداهای بیست و یکمین جشنواره ابن سینا بر اساس پیشنهاد گروه ها طبق ارزشیابی های کمی و کیفی صورت گرفته و بررسی عملکرد اعضای هیات علمی توسط معاونت امور هیات علمی پرداخت و در نهایت کارنامه اعضای واجد شرایط از گروه های آموزشی بالینی و پایه ( بر اساس نمره و معدل ارزشیابی در چند سال اخیر)مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس دانشکده پزشکی در روند بررسی اسامی کاندیداهای جشنواره گفت: با توجه به پاندمی کرونا وحضور فداکارانه اعضای هیات علمی برای کنترل و درمان بیماری در بیمارستان ها، به آن دسته از اعضای هیات علمی که به صورت ویژه تر در این کارزار حضور داشتند، برای بخش خدمات ویژه و اخلاق حرفه ای نگاه ویژه تری شد.
در پایان اسامی نامزدها در بخش آموزش برای دریافت جایزه توسعه آموزش پزشکی، جایزه پیشکسوت آموزشی، جایزه معلم برتر(حکیم جرجانی)، پژوهشگر برگزیده،دربخش ارائه خدمات ویژه در سایر حوزه های فعالیت دانشگاهی برای ارسال به دانشگاه و داوری نهایی توسط هیات داوران جشنواره آماده شد.



منبع:پورتال دانشکده

نظرات
5/5 0 0 0