حذف

حذف

'گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده صبح روز شنبه ۲۲ آذر در سالن شورای دانشکده برگزار شد، در ابتدای جلسه دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی از برگزاری مراسم تقدیر از فراگیران برتر مقاطع مختلف دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به تاخیر در اعلام نتایج آزمون ها، این مراسم با تاخیر در هفته های آتی برگزار خواهد شد.
وی افزود: تیم اجرایی برگزاری مراسم در حال آماده سازی مقدمات از جمله تهیه ویدئو کلیپ ها هستند که زمان برگزاری که به صورت مجازی خواهد بود متعاقبلا اعلام خواهد شد.
توضیح این که هر ساله مراسم تقدیر از دستیاران برتر در دانشکده پزشکی برگزار می شد که امسال برای اولین بار مراسم به صورت تجمیعی با حضور فراگیران برتر مقاطع تخصص و فوق تخصص، پزشکی عمومی و تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.
در ادامه دکتر مریم مهرپویا مسئول مجازی سازی آموزش دانشکده پزشکی گزارشی از مجازی سازی برنامه های آموزشی دانشکده ارائه داد و گفت: پس از شروع کرونا از اسفندماه سال گذشته اولین کلاس ها با همکاری گروه قلب به صورت آفلاین برگزار شد و مطالب به صورت آفلاین در سامانه نوید بارگذاری شد.
وی افزود: با توجه به تداوم پاندمی کرونا، با تصمیمات و برنامه ریزی هایی که در سطح دانشکده و مسئولین دانشکده صورت گرفت آموزش آنلاین نیز به فاز مجازی سازی آموزش اضافه شد در نهایت تسهیلات مورد نظر جهت برگزاری کلاسها به صورت آنلاین در اسکیل لب فراهم شد و از اردیبهشت ماه کلاس ها به صورت آنلاین در زمان های 45 دقیقه ای در 7 تالار مجازی در پلتفرم های اسکای روم و ادوبی کانکت برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، پروتکلی جهت برگزاری کلاس های آنلاین و آفلاین تهیه شد که تامین نیروی انسانی تامین فضا و مکان برگزاری کلاس ها و مدیریت کلاس ها از مهمترین چالشهای کلاس های آنلاین و مساله کوییز ها و سامانه نوید از موارد قابل بحث در آموزش های آفلاین است.
در ادامه دکتر شهریار نفیسی با تشکر از دکتر مهرپویا و مثبت ارزیابی کردن روند مجازی سازی آموزش در دانشکده پزشکی گفت: مشکلات و چالش هایی که مطرح شد، مسائل پیچیدهای نبوده و با سیاست های مدیریتی قابل حل هستند.
وی در خصوص مشکل نیروی انسانی در شرایط پاندمی کرونا و بحث دور کاری پرسنل، تصریح کرد: کارشناسان دانشکده باید در جریان باشند که دورکاری به معنای مرخصی نیست بلکه فرصتی فراهم شده تا برای حفظ سلامت افراد و پرهیز از رفت و آمد های غیر ضروری، پرسنل بتوانند از منزل امور مربوط به وظایف کاری خود را انجام دهند.
رئیس دانشکده پزشکی پیشنهاد کرد: در راستای توانمندسازی اعضای هیات علمی و کارشناسان گروه ها جهت توسعه آموزش مجازی و برگزاری آنلاین کلاس ها، سلسله کارگاه های اموزشی توانمندسازی برگزار شود.
در این جلسه بر واگذاری جنبه های اجرایی کلاس ها به گروه های آموزشی و نقش نظارتی دانشکده در برگزاری کلاس ها تاکید شد.
در ادامه دکتر لباف به موضوع تعیین چارت سازمانی گروهها، که توسط دکتر علامه معاون درمان دانشگاه مطرح شد اشاره کرد و گفت: در این مسئله پیشنهاد شده که گروهها یک معاون درمان داشته باشد، که تعیین چارت و ایجاد یک معاون درمان مساله ساده ای نیست و نیازمند کار کارشناسی شده است.
دکتر نفیسی در این خصوص گفت: گروه های آموزشی بالینی پیچیدگی های خاص خود را دارند و میتوان گفت وجود بخش های بالینی مختص دانشکده پزشکی است و از یک سو مسیر آموزشی از دانشکده به اعضای هیات علمی می رسد و از سوی دیگر مباحث و مسیر درمانی از رییس دانشگاه، رییس بیمارستان، معاون درمان بیمارستان، رئیس بخش به صورت شبکه ای است که لزوما با هم هماهنگ نیستند، از این رو ایجاد یک معاونت درمان در هر گروه به پیچیدگی های کار می افزاید.
وی افزود: نظارت بر فرایند های درمانی و اجرایی گروه بر عهده رئیس بخش است و اگر مسئله ای در خصوص امور درمانی پیش بیاید در وهله اول رئیس بخش مسئول رسیدگی است و اگر یک معاون درمان هم در گروه باشد علاوه بر موازی کاری تداخل در انجام وظایف محوله نیز پیش می آید.
دکتر نفیسی خاطر نشان کرد: لازم است قبل از اجرایی شدن این تصمیم، جنبه های مختلف آن به دقت بررسی و در صورتی که جمع بندی نظرات بر وجود این معاونت در گروه های آموزشی رسید، شرح وظایف به شکلی دیده شود که تداخل وظایف در سطح بیمارستان و بخش ایجاد نشود.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده صبح روز شنبه ۲۲ آذر در سالن شورای دانشکده برگزار شد، در ابتدای جلسه دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی از برگزاری مراسم تقدیر از فراگیران برتر مقاطع مختلف دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به تاخیر در اعلام نتایج آزمون ها، این مراسم با تاخیر در هفته های آتی برگزار خواهد شد.
وی افزود: تیم اجرایی برگزاری مراسم در حال آماده سازی مقدمات از جمله تهیه ویدئو کلیپ ها هستند که زمان برگزاری که به صورت مجازی خواهد بود متعاقبلا اعلام خواهد شد.
توضیح این که هر ساله مراسم تقدیر از دستیاران برتر در دانشکده پزشکی برگزار می شد که امسال برای اولین بار مراسم به صورت تجمیعی با حضور فراگیران برتر مقاطع تخصص و فوق تخصص، پزشکی عمومی و تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.
در ادامه دکتر مریم مهرپویا مسئول مجازی سازی آموزش دانشکده پزشکی گزارشی از مجازی سازی برنامه های آموزشی دانشکده ارائه داد و گفت: پس از شروع کرونا از اسفندماه سال گذشته اولین کلاس ها با همکاری گروه قلب به صورت آفلاین برگزار شد و مطالب به صورت آفلاین در سامانه نوید بارگذاری شد.
وی افزود: با توجه به تداوم پاندمی کرونا، با تصمیمات و برنامه ریزی هایی که در سطح دانشکده و مسئولین دانشکده صورت گرفت آموزش آنلاین نیز به فاز مجازی سازی آموزش اضافه شد در نهایت تسهیلات مورد نظر جهت برگزاری کلاسها به صورت آنلاین در اسکیل لب فراهم شد و از اردیبهشت ماه کلاس ها به صورت آنلاین در زمان های 45 دقیقه ای در 7 تالار مجازی در پلتفرم های اسکای روم و ادوبی کانکت برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، پروتکلی جهت برگزاری کلاس های آنلاین و آفلاین تهیه شد که تامین نیروی انسانی تامین فضا و مکان برگزاری کلاس ها و مدیریت کلاس ها از مهمترین چالشهای کلاس های آنلاین و مساله کوییز ها و سامانه نوید از موارد قابل بحث در آموزش های آفلاین است.
در ادامه دکتر شهریار نفیسی با تشکر از دکتر مهرپویا و مثبت ارزیابی کردن روند مجازی سازی آموزش در دانشکده پزشکی گفت: مشکلات و چالش هایی که مطرح شد، مسائل پیچیدهای نبوده و با سیاست های مدیریتی قابل حل هستند.
وی در خصوص مشکل نیروی انسانی در شرایط پاندمی کرونا و بحث دور کاری پرسنل، تصریح کرد: کارشناسان دانشکده باید در جریان باشند که دورکاری به معنای مرخصی نیست بلکه فرصتی فراهم شده تا برای حفظ سلامت افراد و پرهیز از رفت و آمد های غیر ضروری، پرسنل بتوانند از منزل امور مربوط به وظایف کاری خود را انجام دهند.
رئیس دانشکده پزشکی پیشنهاد کرد: در راستای توانمندسازی اعضای هیات علمی و کارشناسان گروه ها جهت توسعه آموزش مجازی و برگزاری آنلاین کلاس ها، سلسله کارگاه های اموزشی توانمندسازی برگزار شود.
در این جلسه بر واگذاری جنبه های اجرایی کلاس ها به گروه های آموزشی و نقش نظارتی دانشکده در برگزاری کلاس ها تاکید شد.
در ادامه دکتر لباف به موضوع تعیین چارت سازمانی گروهها، که توسط دکتر علامه معاون درمان دانشگاه مطرح شد اشاره کرد و گفت: در این مسئله پیشنهاد شده که گروهها یک معاون درمان داشته باشد، که تعیین چارت و ایجاد یک معاون درمان مساله ساده ای نیست و نیازمند کار کارشناسی شده است.
دکتر نفیسی در این خصوص گفت: گروه های آموزشی بالینی پیچیدگی های خاص خود را دارند و میتوان گفت وجود بخش های بالینی مختص دانشکده پزشکی است و از یک سو مسیر آموزشی از دانشکده به اعضای هیات علمی می رسد و از سوی دیگر مباحث و مسیر درمانی از رییس دانشگاه، رییس بیمارستان، معاون درمان بیمارستان، رئیس بخش به صورت شبکه ای است که لزوما با هم هماهنگ نیستند، از این رو ایجاد یک معاونت درمان در هر گروه به پیچیدگی های کار می افزاید.
وی افزود: نظارت بر فرایند های درمانی و اجرایی گروه بر عهده رئیس بخش است و اگر مسئله ای در خصوص امور درمانی پیش بیاید در وهله اول رئیس بخش مسئول رسیدگی است و اگر یک معاون درمان هم در گروه باشد علاوه بر موازی کاری تداخل در انجام وظایف محوله نیز پیش می آید.
دکتر نفیسی خاطر نشان کرد: لازم است قبل از اجرایی شدن این تصمیم، جنبه های مختلف آن به دقت بررسی و در صورتی که جمع بندی نظرات بر وجود این معاونت در گروه های آموزشی رسید، شرح وظایف به شکلی دیده شود که تداخل وظایف در سطح بیمارستان و بخش ایجاد نشود.