حذف

حذف

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با بررسی یک دستور جلسه عمرانی و دو دستور آموزشی برگزار شد
به گزارش روابط دانشکده پزشکی نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 20دی ماه در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده پزشکی با اشاره به برگزاری موفق مراسم مجازی تقدیر از فراگیران برتر، که روز یکشنبه 14 دی برگزار شد، گفت: این مراسم برای اولین بار برای تمام مقاطع تحصیلی و با توجه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با زحمات معاونین و بخش های مختلف دانشکده به شکلی مطلوب برگزار گردید و از زحمات همکاران در بخش ها و معاونت های مختلف بخصوص دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده تشکر میشود.
وی در ادامه به لیست ارسالی دانشکده برای معرفی در جشنواره ابن سینا اشاره کرد افزود: در نشست قبلی هیئت رئیسه، نام تعدادی از اساتید از گروه های آموزشی طبق ارزشیابی های کمی و کیفی و بررسی عملکرد اعضای هیات علمی توسط معاونت امور هیات علمی انتخاب شد که در نهایت پس از بررسی دوباره طبق سایر ملاک های ارزشیابی نظیر نمرات فراگیران، سیستم شعاع، ساعت حضور و...۱3 نفر برای جایزه حکیم جرجانی،2نفر برای جایزه اخلاق پزشکی، ۳ نفر برای جایزه پیشکسوتان، یک نفر برای جایزه بزرگ آموزش پزشکی، به دانشگاه ارسال شدند، که این اسامی در معاونت آموزشی دانشگاه مجدد مورد داوری قرار خواهد گرفت و به هیئت داوران جشنواره ابن سینا ارسال خواهد شد.

در ادامه دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده گزارشی از فعالیت های عمرانی و توسعه ای در سطح دانشکده ارائه داد و گفت: مهمترین پروژه ای که در سال گذشته به اتمام رسید، بازسازی و نوسازی سالن شهدا و ساختمان اصلی دانشکده بود.
وی ادامه داد: تخصیص فضایی مناسب برای استراحت دانشجویان که در برنامه عمرانی دانشکده قرار داشت و خواسته مرحوم دکتر توکلی نیز بود، در اولویت اقدامات توسعه ای دانشکده است که بدین منظور فضای مقابل گروه فیزیک پزشکی با رایزنی های صورت گرفته با دانشکده داروسازی به این امر اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: همچنین بازسازی و مرمت ساختمان شماره ۷ در دستور کار دانشکده قرار دارد که با توجه به فرسوده بودن زیرساخت های ساختمان بسیار ضروری است اما متاسفانه با مخالفت برخی اساتید مواجه هستیم.
دکتر عمیدی از تعبیه آسانسور در ساختمان اصلی دانشکده برای استفاده گروههای بیوشیمی، طب کار، پزشکی قانونی و کتابخانه خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید همچنین مرکز مخابرات دانشکده که سالهاست نیاز به بازسازی دارد، بزودی احیا و بازسازی خواهد شد.
در ادامه جلسه هیئت رئیسه موضوع راه اندازی گروه ادبیات پزشکی مطرح شد، دکتر نفیسی در این خصوص گفت: درس ادبیات فارسی در سه واحد طی ۲۶ جلسه به دانشجویان ارائه میشود که متاسفانه بازتاب خوبی میان دانشجویان ندارد، که با رایزنیهای انجام شده با دکتر نمازی عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی ، امسال برای اولین بار این درس به صورت تحول یافته به دانشجویان ارائه شد که با اقبال خوبی میان دانشجویان روبرو شد.
وی افزود: در روش جدید تدریس درس ادبیات سرفصل هایی نظیر بازتاب پزشکی در شعر فارسی، مضامین پزشکی در اشعار بزرگانی چون سعدی، حافظ، مولوی و فردوسی، ادبیات پزشکی از منظر رسانه، ادبیات کاراگاهی،بررسی ادبیات ایران در دوران پیش و پس از اسلام، رمان پزشکی، چرا ادبیات،خاطرهنگاری در پزشکی، پزشکی در ادبیات کلاسیک فارسی با تدریس اساتیدی چون دکتر منجمی، کیاسالار، نمازی، بانو امیری فیروزکوهی ارائه شد.
وی با بیان این که مدل جدید ارائه درس ادبیات یک تحول است که ایجاد شده و جای کار دارد گفت: در این روش جدید بستری فراهم شده که اساتید گروه های زبان، ادبیات، هنر، جامعه شناسی که علاقه مند به کار مشترک با گروه های پزشکی هستند و بالعکس اساتید گروه های پزشکی که علاقه مند به حوزه های علوم انسانی هستند در قالب یک گروه آموزشی به صورت استاد و عضو هیات علمی وابسته فعالیت مشترک داشته باشند، کما این که در برخی دانشگاه ها این مدل وجود دارد.
دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی در این باره اظهار داشت: پیش از این، یکی از اساتید گروه ادبیات به صورت روتین درس ادبیات را تدریس میکردند که با صحبتهایی که با دکتر نمازی صورت گرفت، نتیجه بر این شد که این درس نباید صرفا به صورت ادبیات محض باشد بلکه آمیخته با تاریخ و ادبیات پزشکی و با نگاه جدید ارائه شود که مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد.
وی افزود: در مدل جدید تصمیم بر این شد که با برگزاری کارگاه هایی و یا مشابه برنامه تم های طولی، دانشجویان مقاطع بالاتر نیز بتوانند از این درس استفاده کنند.
همچنین دکتر پروین پاسالار رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش واحد درسی برنامه آموزش پزشکی عمومی وجود ندارد و با توجه به اهمیت موضوع میتوانیم بسته های آموزشی تدوین و در اختیار دانشجویان قرار دهیم در نهایت پس از گذراندن آن بسته های آموزشی، مدرک معتبر مانند دیپلم پژوهشی که در مرکز پژوهش های علمی پس از گذراندن دوره های پژوهشی به دانشجویان داده می شود، به آنها اعطا کنیم.
دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی، با ارائه گزارش لاگ بوک الکترونیک دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: برنامه کلاسها، فعالیت های پژوهشی، پیشرفت پایانه و... باید در لاگ بوم دانشجویان ثبت و توسط اساتید تایید شود.
وی افزود: ثبت فعالیت دانشجویان و میزان تایید و بازخورد اساتید گروه های آموزشی علوم پایه در لاگ بوک الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه برخی از گروههای استقبال چندانی از آن نداشتند.
وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی از دانشجویانی که فعالیت خود را ثبت نکنند ثبت نام نخواهد شد و همچنین عملکرد اساتید بر اساس میزان فعالیت آنها در لاگ بوک سنجیده خواهد شد.
دکتر نفیسی در جمع بندی نشست هیات رئیسه بر تسریع در بازسازی ساختمان شماره 7 تاکید کرد و گفت: ساختمان به لحاظ ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارد و علی رغم مخالفت برخی اعضای گروه های حاضر در این ساختمان، یک ضرورت است که در اسرع وقت باید آغاز شود.
وی در خصوص راه اندازی گروه ادبیات پزشکی پیشنهاد داد: کارگروهی در دفتر توسعه اموزش دانشکده پزشکی تشکیل و زوایای مختلف این مسئله را بررسی کند و پس از طرح در جلسه کمیته اجرایی دانشکده مجدد در هیات رئیسه مطرح شود.
به گزارش روابط دانشکده پزشکی نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 20دی ماه در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده پزشکی با اشاره به برگزاری موفق مراسم مجازی تقدیر از فراگیران برتر، که روز یکشنبه 14 دی برگزار شد، گفت: این مراسم برای اولین بار برای تمام مقاطع تحصیلی و با توجه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با زحمات معاونین و بخش های مختلف دانشکده به شکلی مطلوب برگزار گردید و از زحمات همکاران در بخش ها و معاونت های مختلف بخصوص دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده تشکر میشود.
وی در ادامه به لیست ارسالی دانشکده برای معرفی در جشنواره ابن سینا اشاره کرد افزود: در نشست قبلی هیئت رئیسه، نام تعدادی از اساتید از گروه های آموزشی طبق ارزشیابی های کمی و کیفی و بررسی عملکرد اعضای هیات علمی توسط معاونت امور هیات علمی انتخاب شد که در نهایت پس از بررسی دوباره طبق سایر ملاک های ارزشیابی نظیر نمرات فراگیران، سیستم شعاع، ساعت حضور و...۱3 نفر برای جایزه حکیم جرجانی،2نفر برای جایزه اخلاق پزشکی، ۳ نفر برای جایزه پیشکسوتان، یک نفر برای جایزه بزرگ آموزش پزشکی، به دانشگاه ارسال شدند، که این اسامی در معاونت آموزشی دانشگاه مجدد مورد داوری قرار خواهد گرفت و به هیئت داوران جشنواره ابن سینا ارسال خواهد شد.

در ادامه دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده گزارشی از فعالیت های عمرانی و توسعه ای در سطح دانشکده ارائه داد و گفت: مهمترین پروژه ای که در سال گذشته به اتمام رسید، بازسازی و نوسازی سالن شهدا و ساختمان اصلی دانشکده بود.
وی ادامه داد: تخصیص فضایی مناسب برای استراحت دانشجویان که در برنامه عمرانی دانشکده قرار داشت و خواسته مرحوم دکتر توکلی نیز بود، در اولویت اقدامات توسعه ای دانشکده است که بدین منظور فضای مقابل گروه فیزیک پزشکی با رایزنی های صورت گرفته با دانشکده داروسازی به این امر اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: همچنین بازسازی و مرمت ساختمان شماره ۷ در دستور کار دانشکده قرار دارد که با توجه به فرسوده بودن زیرساخت های ساختمان بسیار ضروری است اما متاسفانه با مخالفت برخی اساتید مواجه هستیم.
دکتر عمیدی از تعبیه آسانسور در ساختمان اصلی دانشکده برای استفاده گروههای بیوشیمی، طب کار، پزشکی قانونی و کتابخانه خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید همچنین مرکز مخابرات دانشکده که سالهاست نیاز به بازسازی دارد، بزودی احیا و بازسازی خواهد شد.
در ادامه جلسه هیئت رئیسه موضوع راه اندازی گروه ادبیات پزشکی مطرح شد، دکتر نفیسی در این خصوص گفت: درس ادبیات فارسی در سه واحد طی ۲۶ جلسه به دانشجویان ارائه میشود که متاسفانه بازتاب خوبی میان دانشجویان ندارد، که با رایزنیهای انجام شده با دکتر نمازی عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی ، امسال برای اولین بار این درس به صورت تحول یافته به دانشجویان ارائه شد که با اقبال خوبی میان دانشجویان روبرو شد.
وی افزود: در روش جدید تدریس درس ادبیات سرفصل هایی نظیر بازتاب پزشکی در شعر فارسی، مضامین پزشکی در اشعار بزرگانی چون سعدی، حافظ، مولوی و فردوسی، ادبیات پزشکی از منظر رسانه، ادبیات کاراگاهی،بررسی ادبیات ایران در دوران پیش و پس از اسلام، رمان پزشکی، چرا ادبیات،خاطرهنگاری در پزشکی، پزشکی در ادبیات کلاسیک فارسی با تدریس اساتیدی چون دکتر منجمی، کیاسالار، نمازی، بانو امیری فیروزکوهی ارائه شد.
وی با بیان این که مدل جدید ارائه درس ادبیات یک تحول است که ایجاد شده و جای کار دارد گفت: در این روش جدید بستری فراهم شده که اساتید گروه های زبان، ادبیات، هنر، جامعه شناسی که علاقه مند به کار مشترک با گروه های پزشکی هستند و بالعکس اساتید گروه های پزشکی که علاقه مند به حوزه های علوم انسانی هستند در قالب یک گروه آموزشی به صورت استاد و عضو هیات علمی وابسته فعالیت مشترک داشته باشند، کما این که در برخی دانشگاه ها این مدل وجود دارد.
دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی در این باره اظهار داشت: پیش از این، یکی از اساتید گروه ادبیات به صورت روتین درس ادبیات را تدریس میکردند که با صحبتهایی که با دکتر نمازی صورت گرفت، نتیجه بر این شد که این درس نباید صرفا به صورت ادبیات محض باشد بلکه آمیخته با تاریخ و ادبیات پزشکی و با نگاه جدید ارائه شود که مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد.
وی افزود: در مدل جدید تصمیم بر این شد که با برگزاری کارگاه هایی و یا مشابه برنامه تم های طولی، دانشجویان مقاطع بالاتر نیز بتوانند از این درس استفاده کنند.
همچنین دکتر پروین پاسالار رییس مرکز رشد استعدادهای درخشان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش واحد درسی برنامه آموزش پزشکی عمومی وجود ندارد و با توجه به اهمیت موضوع میتوانیم بسته های آموزشی تدوین و در اختیار دانشجویان قرار دهیم در نهایت پس از گذراندن آن بسته های آموزشی، مدرک معتبر مانند دیپلم پژوهشی که در مرکز پژوهش های علمی پس از گذراندن دوره های پژوهشی به دانشجویان داده می شود، به آنها اعطا کنیم.
دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی، با ارائه گزارش لاگ بوک الکترونیک دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: برنامه کلاسها، فعالیت های پژوهشی، پیشرفت پایانه و... باید در لاگ بوم دانشجویان ثبت و توسط اساتید تایید شود.
وی افزود: ثبت فعالیت دانشجویان و میزان تایید و بازخورد اساتید گروه های آموزشی علوم پایه در لاگ بوک الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه برخی از گروههای استقبال چندانی از آن نداشتند.
وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی از دانشجویانی که فعالیت خود را ثبت نکنند ثبت نام نخواهد شد و همچنین عملکرد اساتید بر اساس میزان فعالیت آنها در لاگ بوک سنجیده خواهد شد.
دکتر نفیسی در جمع بندی نشست هیات رئیسه بر تسریع در بازسازی ساختمان شماره 7 تاکید کرد و گفت: ساختمان به لحاظ ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارد و علی رغم مخالفت برخی اعضای گروه های حاضر در این ساختمان، یک ضرورت است که در اسرع وقت باید آغاز شود.
وی در خصوص راه اندازی گروه ادبیات پزشکی پیشنهاد داد: کارگروهی در دفتر توسعه اموزش دانشکده پزشکی تشکیل و زوایای مختلف این مسئله را بررسی کند و پس از طرح در جلسه کمیته اجرایی دانشکده مجدد در هیات رئیسه مطرح شود.
