امروز : پنجشنبه 23 مرداد 1399 Rss | صفحه اصلی دانشکده
14 تیر 1399

دکتر نفیسی: نحوه همکاری اساتید در خصوص آموزش مجازی رنک بندی و امتیاز دهی می شود

حذف
دو ستونه
حذف
ویرایشگر متن
 گالری عکس
رئیس دانشکده پزشکی با تاکید بر این که آموزش مجازی کار اضافه بر سازمان و متفرقه ای نیست و تداوم آموزش حضوری است گفت: نحوه همکاری اساتید در خصوص آموزش مجازی، رنک بندی و امتیاز دهی شده و در ترفیع ارتقاء سالانه اثر گذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 14 تیرماه در سالن شورا برگزار شد، در ابتدای این جلسه و پیش از دستور دکتر نفیسی ایام ولادت امام رضا  علیه السلام را تبریک گفت.
وی با اشاره به رایزنی هایی صورت گرفته با دکتر مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی، گفت: با توجه به احداث ساختمان جدید درمانگاه بیمارستان شریعتی، طبق توافق صورت گرفته فضای درمانگاه قدیم برای ارائه آموزش های تئوری و بالینی با همکاری دانشکده پزشکی آماده خواهد شد.
در ادامه دکتر عمیدی از اهدای صد میلیون تومان توسط دکتر جواد توکلی بزاز از اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی برای بازسازی و بهسازی فضاهای عمومی دانشکده خبر داد و گفت: ساماندهی فضاهای عمومی و دانشجویی در دستور کار دانشکده قرار داشت که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده گفت: طی سه هفته اخیر تعداد زیادی از مراجعان به معاونت پژوهشی دانشجویان دکترای تخصصی بودند که با توجه نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار از ادامه اجرای پایان نامه خود نا امید بودند.
وی افزود: در شرایط مالی فعلی که امکان تامین منابع مالی برای انجام تحقیقات و اجرای پایان نامه دانشجویان Ph.D، فراهم نیست میزان جذب و پذیرش باید به حداقل برسد.
دکتر آخوندزاده با تاکید بر تجدید نظر در نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی بویژه دکترای تخصصی گفت: متقاضی شرکت در دوره Ph.D باید تامین هزینه ها را بپذیرد یا از طریق گرنت های پژوهشی اساتید اقدام به پذیرش و جذب شود.

دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی گفت: ساز و کار پذیرش و جذب دانشجوی Ph.D باید مشخص شود، اگر دانشگاه ها استقلال دارند طبق صلاح دید و بودجه ای که به آنها اختصاص داده شده باید پذیرش کنند در غیر این صورت طبق هزینه های تربیت یک دانشجوی دکترای تخصصی باید به دانشگاه بودجه اختصاص یابد.
در ادامه دکتر عکاظی با اشاره به شیوع مجدد کرونا و درگیر شدن بخش های درمانی با بیماران مبتلا به کووید 19، گفت: افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان های آموزشی موجب تغییر کاربری برخی بخش ها شده است که تا حدودی آموزش بالینی را تحت تاثیر قرار داده است، برای مثال بیمارستان کودکان بهرامی همزمان با شیوع موج دوم کرونا با کاهش بیمار بستری مواجه شده است.
وی تصریح کرد: در این شرایط تمام اهتمام بر این است که کمترین خللی به کیفیت و کمیت آموزش وارد نشود کما این که تا حد امکان دوره کارآموزی کوتاه شده است، البته دانشجویان نیز مطالباتی از جمله نگرانی از حضور در بیمارستان ها و درگیر بودن اساتید در برخی بخش ها با تعداد بالای بیماران کرونایی دارند.
دکتر عکاظی با تاکید مجدد بر حفظ کیفیت آموزش تصریح کرد: برای این که از نگرانی دانشجویان کاسته شود و پروتکل های بهداشتی با دقت بیشتری اجرا شود، پیشنهاداتی از جمله دسته بندی دانشجویان به گروه های کوچک تر، تقسیم کلاس ها به دو دسته مجازی و حضوری، بارگذاری فایل آفلاین کلاس های حضوری در سامانه نوید، درخواست ضبط فیلم توسط اساتید و معرفی بیمار برای ارائه به دانشجویان به گروه ها ارائه کردیم.
دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی نیز پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط فعلی و لزوم برگزاری آموزش مجازی میتوان از ظرفیت و سیستم شبیه سازی و امکانات( مرکز مهارت های بالین دانشکده) برای آموزش بالینی استفاده کرد.
وی همچنین از کسب رتبه دوم معاونت آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده در میان معاونت های آموزشی دانشگاه خبر داد.
لازم به ذکر است که معاونت آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی در گروه تحصیلات تکمیلی ومعاونت آموزش پزشکی عمومی در دوره Undergraduate صاحب مقام دوم در میان دانشکده های دانشگاه شده است.
دکتر لباف با تاکید بر برگزاری آزمون های درون بخشی دستیاری گروه ها گفت: لغو کردن آزمون ها به هیچ وجه به صلاح نیست و گروه ها به صلاح دید خود اعم از آزمون شفاهی، تعویق زمان آزمون، برگزاری آزمون مجازی و... نسبت به برگزاری آزمون اقدام کنند.
دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی اظهار داشت: دید دانشجویان و مسئولین آموزشی بیمارستان ها با اسفند ماه متفاوت است و هر دو دسته خوشبختانه بر ادامه آموزش و تداوم دوره تاکید دارند که در صورت فراهم آوردن زیرساخت های لازم فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه آموزش مجازی با حفظ کیفیت مدنظر دانشکده است.
وی افزود: در خوشبینانه ترین حالت در ترم آینده نیز با شیوع کرونا مواجهه هستیم، بنا بر این می توانیم از گروه های آموزشی بخواهیم که برای ادامه آموزش کارورزی و کارآموزی  برنامه پیشنهادی خود را ارائه دهند.

دکتر رویا ستارزاده معاون امور هیات علمی دانشکده نیز در خصوص وضعیت آموزش گفت: در این شرایط حفظ سلامت کادر درمان اولویت بیمارستان هاست در حالی که غالب خدمات دانشکده آموزشی است که برای پیشبرد اهداف هر دو مجموعه باید جلساتی برای هماهنگی سیاست ها برگزار شود.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی به بیان مشکلات دانشجویان Ph.D پرداخت و گفت: هدف از پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی تربیت نیروی مسلط به تحقیق و پژوهش و در نهایت رفع نیاز های علمی کشور و بهره مندی گروه های آموزشی از تولید علم است که متاسفانه در حال حاضر در گروه های علوم پایه این نتیجه به دست نمی آید و تمرکز گروه ها بر ارائه آموزش های تئوری است تا آموزش های عملی و آزمایشگاهی.
وی ادامه داد: محدودیت های مالی، کمبود امکانات و تجهیزات، عدم تمایل دانشجو برای دریافت آموزش های عملی مانند نمونه گیری و...،عدم تمایل و آشنایی کارشناسان با وسایل و تجهیزات جدید و... دست به دست هم داده تا دانشجو برای ادامه تحقیقات و انجام پایان نامه، کار خود را در ازای پرداخت هزینه به خارج از دانشگاه واگذار کند و صرفا نتایج داده ها را دریافت کند.
دکتر کاشانی با انتقاد از نحوه فعالیت برخی کارشناسان در گروه ها گفت: برخی کارشناسان در گروه ها با حداقل انرژی و انگیزه در محیط کار، فعالیت می کنند و یا اصلا آشنایی لازم با تجهیزات و سایل و کار در آزمایشگاه ندارند.

دکتر نفیسی در پایان و جمع بندی جلسه، با بیان این که نحوه پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی نیاز تدبیر اساسی است گفت: پذیرش با استفاده از گرنت های پژوهشی اساتید روش خوبی است اما شرایط به گونه ای نیست که بتوان آن را اجرایی کرد چرا که برخی اساتید با تکیه به روابطی که دارند چند گرنت مختلف می گیرند.
دکتر نفیسی در خصوص مشارکت وهمکاری اساتید در آموزش مجازی گفت: نحوه همکاری باید تاثیر مستقیم در ترفیع و ارتقاء سالانه اساتید داشته و امتیاز دهی شود، و اساتیدی که همکاری لازم با دانشکده را نداشتند ضمن اخطار کتبی از ترفیع و ارتقاء آنان ممانعت به عمل آید.
وی افزود: مدیران گروه ها و اساتید باید بدانند که آموزش مجازی بخشی از فعالیت های آموزشی گروه است و کار اضافه بر سازمان و متفرقه ای نیست و تداوم آموزش حضوری است.
 


منبع:پورتال دانشکده

نظرات
5/5 0 0 0