گالری عکس به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی جلسه هیات رئیسه دانشگاه با حضور هیات رئیسه و مدیران گروه های علوم پایه دانشکده پزشکی صبح روز ۲۹ دی ماه در سالن شورای حکیم برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر کریمی رئیس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به هیات رئیسه و گروه های ۸ گانه علوم پایه دانشکده پزشکی گفت: روال هیات رئیسه دانشگاه به این صورت است که با گروه های آموزشی دانشگاه بسته به تعداد اعضای گروه به منظور تعامل بیشتر و بیان مشکلات و ارائه راهکارها جلسات به صورت فردی و با حضور معاونین یگ گروه و یا به صورت جمعی با حضور چندین گروه از یک دانشکده،تشکیل می شد. در ادامه حجت الاسلام قریشی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفسیر کوتاهی از حکمت ۱۵ نهج البلاغه ارائه کرد.
گزارش دکتر نفیسی، ریاست دانشکده پزشکی در ادامه دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی در گزارشی به تشریح وضعیت آموزشی، پژوهشی و عمرانی گروه های علوم پایه دانشکده پرداخت و گفت: تاریخچه دانشکده پزشکی به سال ۱۲۳۰ و تاسیس دارالفنون می رسد و در سال ۱۲۹۷ مدرسه طب از دارالفنون مستقل شد. وی افزود: در حال حاضر دانشکده پزشکی ۱۱۰۱ عضو هیات علمی ( ۹۶۳ نفر بالینی و ۱۳۸ نفر علوم پایه) دارد در گروه های علوم پایه از این تعدا ۴۵ نفر استاد، ۳۷ نفر دانشیار، ۵۴ نفر استادیار و ۲ مربی مشغول به فعالیت هستند. رئیس دانشکده پزشکی با بیان این که تفاوت جنسیتی میان جذب اساتید بویژه در سال های اخیر کمتر شده، گفت: در ۵ سال گذشته ۱۶۲ عضو هیات علمی در گروه های بالینی و ۱۸ عضو هیات علمی در گروه های پایه بازنشسته شده، و به صورت میانگین ۴۰ تا ۶۰ نفر در گروه های بالینی و ۴ تا ۱۰ نفر در گروه های علوم پایه جذب شده اند. دکتر نفیسی در ادامه با اشاره به ارزشیابی کیفی اعضای هیات علمی گفت:۴۵ درصد از اعضای هیات علمی نمره بالای ۱۸ و کمتر از ۳ درصد نمره زیر ۱۴ کسب کرده اند. رئیس دانشکده پزشکی ادامه داد: در حال حاضر ۵هزار و ۲۷۶ دانشجو در دانشکده در حال تحصیل هستند که از این میان ۲ هزار و ۲۲۲ نفر دانشجوی پزشکی، هزار و 6۷۰ نفر در مقطع دستیاری،1۹۵ نفر فوق تخصص،۲2۵ نفر فلوشیپ، ۲۱۱ نفر کارشناسی ارشد، ۲8۷ نفر دکترای تخصصی و 459 نفر در بخش بین الملل هستند، که در بخش بین الملل با پذیرش ۳۱ دستیار خارجی، در وضعیت خوبی قرار دارد. دکتر نفیسی با اشاره به پایش عملکرد دانشحویان از شهریور ۹۳ تا ۹۸، گفت: طی این سال ها در آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی چندین رتبه از رتبه های یک تا ده این آزمون ها متعلق به دانشجویان دانشکده پزشکی تهران بوده است. وی سرانه استاد به دانشجو ها را در شرایط مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به غیر از گروه فیزیک و مهندسی پزشکی که تعداد زیادی دانشجو و گروه ژنتیک به خاطر بازنشستگی اساتید، سرانه استاد به دانشجو در باقی گروه ها متعادل است، البته پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای روند کاهشی بوده است. دکتر نفیسی افزود:دانشکده پزشکی از لحاظ پژوهش در میان دانشکده های پزشکی کشور در رتبه اول قرار دارد، از لحاظ تعداد مقالات دوبرابر و از نظر سایتیشن و استناد سه برابر دانشکده دوم یعنی دانشکده پزشکی مشهد است، همچنین از لحاظ اچ ایندکس در میان دانشکده های دانشگاه رتبه اول را دارد که دانشکده های بهداشت و داروسازی در رتبه های بعدی قرار دارند، در میان کل دانشکده های وزارت بهداشت، دانشکده پزشکی، بهداشت و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر قرار دارند. وی تصریح کرد: ۹ نفر اول نویسندگان با اچ ایندکس بالا( دکتر رضا ملک زاده، باقر لاریجانی، نیما رضایی، شاهین آخوندزاده، علیرضا استقامتی، احمدرضا دهپور، اصغر اقا محمدی، محمد علی صحرائیان و شاهین مرات) نیز از میان اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی هستند همچنین 5 تا 3 نفر به طور میانگین از اعضای هیات علمی گروه های علوم پایه جز 20 نفر اول کشور در رشته های خود هستند. رئیس دانشکده پزشکی در ارائه گزارش عملیات عمرانی و بازسازی های صورت گرفته در دانشکده اظهار داشت: پس از آسیب شناسی، طراحی های مربوط به فضای داخلی و نمای بیرونی ساختمان های دانشکده پزشکی توسط گروه پیمانکاری مشخص و بازسازی ها زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شد که در نهایت بازسازی تالار قریب و دانشجو، بازسازی نمای سر در اصلی دانشکده پزشکی، کتابخانه، آزمایشگاه گروه فیزیولوژی به اتمام رسید و بازسازی سالن شهدا نیز در اواخر کار قرار دارد. وی با اشاره به رشد درآمد زایی دانشکده در 5 سال گذشته از 500 میلیون تومان به یک میلیارد و 400 میلیون تومان گفت: در ادامه بازسازی ها و در صورت حمایت بازسازی سالن تشریح به عنوان قدیمی ترین ساختمان دانشکده، بازسازی ساختمان شماره7، بازسازی ساختمان گروه فارماکولوژی و بهسازی فضای بخش جنوبی دانشکده ما بین دانشکده دندانپزشکی قدیم و داروسازی و اختصاص آن برای استراحت دانشجویان، در دستور کار دانشکده قرار دارد. دکتر نفیسی ادامه داد: در سال های اخیر ساختمان شماره 8 دانشکده مورد بازسازی قرار گرفت و در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تالار طب تجربی و ساختمان اداری دانشکده نیز وضعیت مناسبی دارند اما ساختمان جنین شناسی وضعیت اسفباری دارد که در صورت جایابی برای انتقال گروه مستقر و یا احداث ساختمان جدید دانشکده که جز رویاهای ماست، باید ساختمان جنین شناسی تخریب شود. طبقه دوم ساختمان اصلی گروه های بیوشیمی، طب کار، و پزشکی قانونی نیز وضعیت مناسبی ندارند. رئیس دانشکده پزشکی با بیان این که تجهیز آزمایشگاههای گروه ها از برنامه های در دستور کار دانشکده است، گفت: با بازنشسته شدن کارشناسان و مربیان در گروه ها در حال حاضر گروه ها به صورت خدماتی- اداری، و اعضای هیات علمی تبدیل شده اند و حلقه مفقوده نیروی کارشناس محسوس است. وی با اشاره به ایجاد ضرورت راه اندازی آزمایشگاه مرکزی و تاثیر آن در پیشبرد اهداف اموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات و کمک به بیمارستانها و جلوگیری از موازی کاری در خرید تجهیزات گفت: ارزشیابی های مبتنی بر وب و سیپاد، بالا بودن هزینه های پایان نامه ها به خاطر وابستگی به تجهیزات و امکانات، ارائه خدمات رایگان آموزشی و پژوهشی به دانشجویان سایر دانشکده ها و عدم رفتار متقابل از سوی دانشکده های دانشگاه هنگام ارائه خدمات به دانشجویان دانشکده پزشکی از جمله چالش های ما در دانشکده است. دکتر نفیسی خاطر نشان کرد: دانشکده پزشکی دارای رتبه اول در کشور و منطقه است که برای حفظ این جایگاه نیازمند حمایت هر چه بیشتر دانشگاه است. دکتر آخوندزاده: علوم پایه نیازمند نگاه حمایتی است در ادامه دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی با انتقاد از وضعیت نا مطلوب پژوهش در گروه های علوم پایه پزشکی گفت: بی توجهی به علوم پایه، عدم همبستگی اعضای هیات علمی پایه و بالین، عدم توجه و تامین امکانات برای جذب دانشجو و اعضای هیات علمی از جمله آفات و علل ایجاد این وضعیت بوده و علوم پایه نیازمند نگاه حمایتی است. دکتر ایرج کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی با گلایه از عدم جذب نفرات اول در گروه های علوم پایه گفت: عملا در هیچ کدام از گروه های علوم پایه سه نفر اول جذب نمی شوند، همچنین بخش کارورزی و کارآموزی علوم پایه کاملا تعطیل و به صفر رسیده است باید فکر جدی برای این مسئله اندیشیده شود. در ادامه دکتر مهدیه فقیهی مدیر گروه فیزیولوژی گفت: سالانه ۲۰۰ واحد سرویس می دهیم و به علت این حجم بالای کار، دانشجوی ارشد و دکترا کم داریم، اعضای هیات علمی نمی رسند پذیرش داشته باشند و به تربیت دانشجو بپردازند و در نهایت خروجی گروه کم شده است. وی افزود: تجهیزات گروه بسیار ابتدایی است فقط در حد رفع نیازهای اولیه است و هیچ وسیله جدید و مدرنی در گروه وجود ندارد، برای انجام تحقیقات و مطالعات وابسته هستیم تجهیزات به حدی قدیمی است که حتی در دانشگاه دسته چندم کشور نیز وجود ندارند. دکتر عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی در این جلسه گفت: عمده مشکلات معاونت مالی و اداری بحث ساخت و سازها، تجهیزات، کمبود کارشناس است، وضعیت دانشکده به گونه ای بود که کار اساسی در ۲۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده بود، اوضاع بدی داشت، طرح جامع اسیب شناسی ارائه شد و متاسفانه با مشکلات کشور همزمان شد که برای ادامه کار نیازمند حمایت و دلگرمی هستیم. دکتر آی به نمایندگی از گروه فیزیک و مهندسی پزشکی با انتقاد از برگزاری دوره ضمن خدمت گفت: برگزاری این دوره امکان جذب فارغ التحصیلان گروه را کم کرده که در صورت تاکید دانشگاه بر تداوم برگزاری دوره، باید در نحوه اجرای آن تجدید نظر صورت پذیرد. وی افزود: تعداد اساتید و دانشجویان گروه فیزیک زیاد است در دوره ارشد سه رشته مختلف تصویربرداری، مهندسی و فیزیک و در دکترا هم هم سه رشته رباتیک، مهندسی و فیزیک پزشکی را داریم، ۸۰ واحد در گروه و ۴۰ واحد در بین الملل و ۵۰ واحد در سایر دانشکده ها ارائه می شود. دکتر آی ادامه داد: گروه فیزیک و مهندسی پزشکی در فناوری سرامد کشور است به نحوی که ۴۰ پتنت و ۲۵ محصول در کارنامه خود دارد همچنین نقش موثری در راه اندازی ازمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و ازمایشگاه پیش بالینی داشته که طرح اعضای هیات علمی دانشگاه 250 طرح در این دو آزمایشگاه در دست بررسی دارند. دکتر محمد حسین نیکنام، مدیر گروه ایمنولوژی، گفت:لجستیک ما فرسوده است مسائل مالی هم مضاعف شده حرکت ایده ال و در شان دانشگاه باید صورت بگیرد. وی با اشاره به همکاری گروه های علوم پایه در دانشکده گفت: سعی کردیم دیوارهای نامرئی بین گروه ها برداشته شود بویژه در این شرایط برگزاری پروژهای مشترک و استفاده از امکانات مشترک بسیارسودمند است، که خوشبختانه همکاری گروه های علوم پایه به 7 گروه بالینی نیز تسری پیدا کرده و جلسات علمی پژوهشی به صورت ماهانه برگزار می شود که به ثمر نشستن آن زمان بر خواهد بود. دکتر ایمان عینی مدیر گروه میکروب شناسی اظهار داشت: ما گروه های آموزشی هستیم و خدمات و پژوهش باید ذیل آموزش باشد وظیفه اصلی ما اموزش دانشجوی کارامد هست، اما چون هیچ حضوری در بالین نداریم نمی دانیم دانشجو چه خلاء های علمی دارد حضور کمرنگ اعضای هیات علمی گروه های علوم پایه در بورد، جذب اعضای هیات علمی و بی برنامه گی در خصوص جذب پسا دکترا از مواردی بود که دکتر عینی به آن اشاره کرد. دکتر ملیحه پاک نژاد مدیر گروه بیوشیمی در خصوص حجم بالای خدمات آموزشی به سایر دانشکده ها و به تبع آن استفاده بیش از حد مواد مصرفی در ازمایشگاه ها صحبت کرد و گفت: با توجه به مشکلات پژوهشی و کمبود بودجه حداقل تقاضاها از سوی معاونت آموزشی دانشگاه بیشتر نشود به حداقل ها بسنده شود و اغماضی شود که دانشجویان فارغ التحصیل شوند. دکتر مهدی عباسی مدیر گروه اناتومی گفت: گروه تغییرات خوبی داشته، حیوانخانه گروه در بخش خاصی ساخته شد، یخچال برای نگهداری جسد تهیه شد، امفی تئاتر گروه قابل استفاده شده اما، گروه آناتومی گروه بزرگی است، از دهه ۷۰ تعداد هیات علمی از ۲۵ نفر به ۱5 نفر رسیده است، که جذب اعضای هیات علمی علی رغم حمایت دانشکده، نیازمند توجه بیشتر از سوی دانشگاه است. دکتر قاضی خوانساری مدیر گروه فارماکولوژی و معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه : مشکلات عدیده ای داریم از جمله نگهداری حیوانات و وضعیت حیوانخانه،تجهیرات و امکانات اگر رسیدگی نشود پژوهش و تحقیقات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی افزود: برخی ساختمان های دانشکده باید بازسازی کامل شونداگر بازسازی اصولی و کامل انجام نشود دور ریختن و هدر دادن سرمایه است. وی عدم ارتباط دانشجویان علوم پایه و بالین را حلقه مفقوده آموزش دانست و گفت: دپارتمان ها علوم پایه در دانشگاه های بزرگ به بیمارستان ها متصل است آنها حتی بیمار می بینند، تا این حلقه نفقوده حل و رفع نشور و این ارتباط ایجاد نشود چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که همچنان سرامد کشور باشیم. دکتر رضایی: نگاه شهروند درجه دو به علوم پایه وجود دارد دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی گفت: مشکلات علوم پایه را در دو بخش سخت و نرم افزاری میتوان خلاصه کرد در مورد بحث نرم افزاری، نگاه شهروند درجه دو به علوم پایه وجود دارد که شاید شفاها گفته نشود ولی در عمل اینگونه است با وجود این که دانشکده پزشکی که بیش از نیمی از دانشگاه است و تعداد گروه های علوم پایه از برخی دانشکده ها بیشتر است و رئیس دانشگاه همیشه از دانشکده پزشکی بوده ولی توجهی که باید نمی شود. وی افزود: برخی دانشکده ها توسعه ی فیزیکی پیدا کردند اما در دانشکده پزشکی علی رغم تعداد بالای دانشجویان و اساتید هیچ فضایی اضافه نشده است که یکی از راه های حل مشکل فضا ارتباط با بالین است در دانشگاه های دنیا علوم پایه و بالین خیلی با هم در ارتباط هستند، اما در بیمارستان و آزمایشگاه بیمارستان ها دانشجویان علوم پایه راهی ندارند باید فکری برای این موضوع کرد. دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی با بیان این که دانشگاه تهران قطب علمی کشور است و به ان می بالیم خاطر نشان کرد: باید این جایگاه را حفظ کنیم، حضور اساتید ما در دانشکده در بوردها نیازمند حمایت است تا نقش ما در بوردها قوی و پررنگ تر شود، نقش ما در هیات ممتحنه و آزمون های جامع کمرنگ تر شده نسبت به قبل، درصد حضور ما در وزارتخانه ازمون ها و.. از دست ندیم و سعی کنیم آن را حفظ کنیم. دکتر رویا ستارزاده معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی، خواستار بازبینی نقشه اعضای هیات علمی گروه های علوم پایه شد و از طولانی بودن پروسه جذب اعضای هیات علمی انتقاد کرد. دکتر جواد توکلی معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده پزشکی گفت: تنگناهایی که در بخش دانشجویی در دانشکده پزشکی داریم، حسب تعداد بالایی که داریم ،میزان تراکم نسبت به سایر دانشکده ها بالا است و فضای اولیه دانشکده برای این تعداد پیش بینی نشده بود که با ساماندهی برخی فضاها می توان مشکلات را حل کرد. پاسخ اعضای هیات رئیسه دانشگاه به مسائل مطرح شده توسط مدیران گروه های علوم پایه سپس اعضای هیات رئیسه دانشگاه به مسائل مطرح شده پاسخ دادند، دکتر بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه درخصوص مسائل توسعه ای و بازسازی های دانشکده پزشکی گفت: بسیاری از مسائل ناشی از بی اطلاعی اعضای مجموعه نسبت به امور مختلف است درحالی که با داشتن اطلاعات بسیاری از مشکلات حل می شود. وی با بیان اینکه صدای حوزه درمان در دانشگاه انقدر بلند است که ممکن است بسیاری از امور آموزش و علوم پایه را تحت تاثیر قرار دهد افزود: کمی تعدیل در پرداخت ها به حوزه بیمارستانی، بسیاری از دغدغه اساتید علوم پایه را برطرف می کند. دکتر بیگلر با اشاره به اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت توسعه ای دانشکده پزشکی گفت: برای اجرای پروژه ساختمانی جدید دانشکده پزشکی، دانشگاه امادگی لازم را دارد اما مسائلی در ارتباط با شهر و شهرداری وجود دارد که برای حل آن جلسات متعددی تشکیل شده است. وی در زمینه پروژه های کوتاه مدت دانشکده پزشکی گفت: بازسازی دانشکده با همت دکتر نفیسی و دکتر عمیدی آغاز شده، دانشگاه نیز منابع مورد نیاز آن را تامین می کند که این پروژه با جدیت استمرار پیدا کند. این بازسازی ها فشارهایی را به گروه ها تحمیل می کند که بایستی گروهای آموزشی همکاری لازم را در امر بازسازی با دانشکده داشته باشند. معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه با بیان اینکه زیرساخت های دانشکده پزشکی برای این تعداد دانشجو و این حجم فعالیت آموزشی و پژوهشی پیش بینی نشده است افزود: برای بارگذاری تجهیزات جدید نیاز به پیش بینی زیرساخت های لازم وجود دارد لذا برای طراحی هر فضای جدیدی لازم است مدیران گروه ها و دانشکده ها مشارکت و همکاری داشته باشند. در ادامه، دکتر سهراب پور معاون اموزشی دانشگاه، در پاسخ به نیاز گروه های علوم پایه در تامین تجهیزات مورد نیاز گفت: لیست تجهیزات مورد نیاز دانشکده ها تهیه شده این لیست شامل اقلام بسیار و بعضا تکراری بود به این منظور تیم کارشناسی تشکیل شد که تجهیزات مورد نیاز را با همکاری دانشکده ها اولویت بندی کردند. براین اساس این لیست با برآورد قریب به 30 میلیارد تومان تهیه و در همین هفته به معاونت توسعه اعلام می شود. وی با اشاره به ایجاد شبکه جامع مجازی آزمایشگاه های آموزشی گفت: هریک از تجهیزات، سرمایه های انباشته شده ای هستند که می توان از آن در امر آموزش، پژوهش، خدمات و درآمدزایی بهره برداری کرد. به این منظور نرم افزاری طراحی شده که جایگاه تجهیزات، ظرفیت محیط و روز و ساعتی که دانشجویان و اساتید می توانند از آن استفاده کنند مشخص شده است. با استفاده از این نرم افزار امیدواریم با بالا بردن کارایی، بتوانیم از بخشی از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم. وی در توضیح اعمال محدودیت در جذب و فراخوان اعضای هیات علمی گفت: نقشه هیات علمی چارچوب اولیه ای برای تصمیم گیری است اما در نهایت گروه ها هستند که نیازهایشان را اعلام می کنند. در مورد جذب یا رد اعضای هیات علمی نیز شورایی در دانشگاه وجود دارد که پرونده ها را بررسی می کند و در نهایت در چارچوب محدودیت های تحمیلی از وزارتخانه تصمیم گیری انجام می شود. معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به طولانی بودن پروسه جذب در دانشگاه گفت: این فرآیند باید با تامل انجام شود تا توانایی فردی که قرار به عنوان هیات علمی جذب شود مورد بررسی قرار گیرد. اما طبیعی است که نباید بیش اندازه هم طولانی باشد. وی افزود: با توجه به محدودیت منابعی که در کشور وجود دارد، اگر درگروه های خود، هیات علمی دارید که در مرخصی بدون حقوق طولانی مدت است یا حضور اثربخش در فعالیت گروه ندارند، با آنان گفتگو کنید و وضعیتشان را تعیین تکلیف کنید تا بتوانید نیروهای مناسب دیگری در اختیار بگیرید. دکتر سهراب پور در پاسخ به مسئله دیگری که درخصوص ارتباط علوم پایه با بالین مطرح شد گفت: دانشکده پرستاری و مامایی طرح تلفیق آموزش و بالین را ارایه کرده که با استقبال بسیاری روبرو شده است. این نوآوری می تواند متناسب با شرایط گروه های دیگر نیز مطرح شود. وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه می دانند که گروه های علوم پایه در رنج هستند افزود: امیدواریم عملکردمان در این حوزه این را شهادت بدهد. در ادامه دکتر صحرائیان معاون پژوهشی دانشگاه، در پاسخ به محدودیت های پژوهشی که توسط مدیران گروه علوم پایه مطرح شد گفت: برای نگه داشتن وضعیت پژوهش به روال گذشته، باید بودجه های پژوهشی سه برابر شده و به طور مستمر به آن بودجه تزریق شود. درحالی که این پیش بینی در کشور انجام نشده است. وی با اشاره به کاهش انگیزه پژوهشگران به امر پژوهش گفت: بسیاری از پژوهشگران انگیزه گذشته را ندارند. در این شرایط چاره ای نداریم جز اینکه صبر کنیم و از منابع موجود بهتر استفاده کنیم. در این شرایط که انجام برنامه های مختلف سخت است باید کارهای ضروری را در اولویت قرار دهیم. دکتر صحرائیان با تاکید براینکه پذیرش دانشجو باید متناسب با بازارکار باشد افزود: بیشترین ناراحتی من زمانی است که نمی توانیم نخبه های فارغ التحصیل را جذب کنیم. اگر بازارکار لازم را نداریم چه ضرورتی دارد این تعداد PhD در رشته های مختلف تربیت شوند. البته این رویکرد مورد توجه دانشگاه قرار دارد و امسال پذیرش PhD by Research را کاهش داده ایم. وی درخصوص ارتباط علوم پایه و بالینی افزود: مهمترین اصل برای تقویت بین علوم پایه و بالینی، برقراری ارتباط قانون مند بین همکاران است تا محدودیت را برطرف کند. دکتر پور غریب نیز خواهان توجه بیشتر به تالار ابن سینا به عنوان نماد برنامه های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شد. دکتر کردی معاون بین الملل دانشگاه نیز پشنهاد داد: برای ارتباط بیشتر پایه و بالین، برنامه عملیاتی سه ساله طراحی و تصویب شود. همچنین بین المللی سازی آموزش الکترونیک و آموزش مجازی زبان به دانشجویان بین الملل از دیگر پیشنهادات دکتر کردی بود. دکتر رستمیان: شاخص اجتماعی سازی به ارزشیابی اساتید اضافه شود در ادامه دکتر رستمیان معاون اجتماعی دانشگاه خواستار اضافه شدن شاخص اجتماعی سازی به ارزشیابی اساتید شد و گفت: کارهای خیر و اجتماعی زیاد است هیچ یک از هیات علمی را چون انتیاز ندارند رد نکنید به هر کس گوشه ای از کار و یک مسئولیت داده و در ازای آن امتیاز بدهید. دکتر رستمیان خاطر نشان کرد: ما تشنه همکاری با علوم پایه هستیم و در صورت تعامل، با هم رشد می کنیم. دکتر کریمی: دانشکده پزشکی نیمی از دانشگاه و مهمترین دانشکده در کشور است حسن ختام این نشست صحبت ها و جمع بندی دکتر کریمی ریاست دانشگاه بود که گفت: با وجود محدودیت های مالی نگاه ما رو به پیش است و با داشته هایی که داریم برنامه ریزی می کنیم، شما به عنوان مدیران گروه و اعضای هیات علمی علوم پایه بیش از ما دلتان برای علوم پایه و دانشکده بتپد، مطمئن باشید اوضاع بهتر خواهد شد. رئیس دانشگاه گفت: پس از اتمام ساخت و سازهای نیمه کاره باید ساخت و ساز را از بیمارستان و فضای درمانی به سمت خوابگاهها و دانشکده ها ببریم. دکتر کریمی خاطر نشان کرد: دانشکده پزشکی بیش از ۵۰ درصد دانشگاه و مهمترین دانشکده در کشور است و باید با همکاری بازسازی ها انجام و مشکلات آن حل شود، درخصوص ساماندهی فضاهای اطراف ساختمان اصلی دانشکده نیز به صورت مسالمت آمیز با صحبت و رایزنی با نمایندگان تشکل ها قابل حل خواهد بود. وی با تاکید بر ارتباط بیشتر علوم پایه و بالین گفت: زمانی رییس دانشکده از علوم پایه بود و بیمارستان ها زیر نظر دانشکده بودند، دوران دانشجویی من دکتر باقدیانس از گروه بیوشیمی رئیس دانشکده بود و ارتباط ها از جدایی با دانشگاه تهران کمرنگ تر شد که باید دانشکده پزشکی قدرتمند مانند گذشته باشد و فعالیت خود را گسترش دهد. وی با بیان این که اعضای هیات علمی باید سختی های بازسازی را تحمل کنند، تصریح کرد: یکی از بزگترین مشکلات موجود در حوزه ارتباط پایه و بالین روابط بین اعضای هیات علمی و اساتید در تمام دانشگاه است. توضیح این که دکتر بیگلر از ارسال دو تریلی اقلام بهداشتی از سوی دانشگاه به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این دو تریلی فردا به سیستان و بلوچستان اعزام خواهند شد.