19 آبان 1395

همایش روز ملی کیفیت / مدیر بیمارستان ضیائیان بر بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان تأکید کرد

به مناسبت روز ملی کیفیت مراسمی روز سه شنبه، 18 آبان 95 در سالن آمفی تئاتر بیمارستان ضیائیان برگزار شد.درابتدا، دکتر انوری ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان درجلب رضایت مراجعین، گفت: باتوجه به تغییر سیاست سازمان‌ها از محصول محوربودن به مشتری محور بودن، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در این امر پايش و بهبود رضایت مراجعین است. دکتر انوری تصریح کرد: امروزه با بکارگیری ابزارهایی برای ارزیابی و محک سازمانها، شاخص های ملی برای کیفیت تعریف شده است و از همین رو شاخص رضایت مراجعین به‌عنوان یک استاندارد و شاخص کلیدی در کشورهای پیشرفته مطرح‌شده است.مدیر بیمارستان ضیاییان با اشاره به افزایش رضایتمندی مراجعین تاکید کرد: تلاش در جهت ارائه خدمات درست در اولین فرصت و در سریع‌ترین زمان ممکن، برای جذب و نگهداری مراجعین از رویکردهای اساسی بیمارستان ضیاییان است و اگر از عهده این وظیفه به‌خوبی برآییم، موفقیت بیمارستان تضمین خواهد شد.دکتر عباسی، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه گفت: خانواده پرافتخار ضیائیان، همواره جزءاولین داوطلبین موفق در مسیر کیفیت دردانشگاه است. وی افزود: ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌ها و مهم‌ترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است که در مسیر ارتقای مدل اعتباربخشی بیمارستان‌ها در ایران، پس از تغییر محتوا و تمرکز آنها بر ایمنی و بهبود کیفیت خدمات با شیوه عملگرایی و همچنین تغییر شیوه بازرسی به فرآیند اعتباربخشی از طریق خود ارزیابی و ممیزی حرفه‌ای است.عباس آبادی، رئیس گروه ارتقای کیفیت معاونت درمان دانشگاه توضیح داد: بیمارستان ضیائیان جزء بیمارستان هایی است که درزمینه بهبود کیفیت گام های موثری برداشته است.وی با اشاره به اینکه دربحث اعتباربخشی دو عامل خیلی تاثیرگذار است، گفت: این دو عامل شامل تعهد مدیران ارشد بیمارستان ها و همچنین تلاش، کوشش، همدلی، همبستگی و انگیزه کارکنان است که دراین بیمارستان هردو عامل وجود دارد. عباس آبادی با اشاره به این که کارتیمی در اعتباربخشی امسال مورد توجه ارزیابان است، افزود: خدمات ارایه به بیماران باید ایمن و آسیبی به آنان وارد نشود و در هنگام کار، کیفیت خدمات نیز افزایش یابد. درادامه برنامه، مریم بهزادی فر نماینده گروه های پاراکلینیک، اعظم علم بیگی نماینده پرستاران، حبیب نیکوکار نماینده کارکنان خدماتی، حبیب نیکوکار نماینده واحدهای اداری درباره روز ملی کیفیت، سخنان و جملات کوتاه بیان داشتند.برگزاری مسابقه و پخش دو کلیپ در خصوص مروری برتلاش گروهی و افتخارات بیمارستان از سال 91 تاکنون و تعریف استانداردهای اعتباربخشی و عملکرد بهبود کیفیت از برنامه های این مراسم بود. اعلام نتایج مسابقه، اهدای جوایز و اعلام اسامی کارکنان خدماتی برتر، اعلام اسامی کارکنان خوش برخورد ازدیدگاه مراجعین در سال 95 و همچنین تجلیل از علی محمد رحیم زاده مسئول اسبق حفاظت فیزیکی بیمارستان ضیائیان ازدیگر برنامه های این همایش بود. درپایان سارا صالحی، مسئول بهبود کیفیت بیمارستان ضیائیان هدف از برگزاری همایش روز ملی کیفیت را ترویج فرهنگ کارتیمی، معرفی نسل سوم استانداردهای اعتباربخشی، استمرار حمایت روسا و مدیران ارشد و یادبودی از تلاش های 5 ساله مدیران و کارکنان مرکزآموزشی درمانی ضیائیان عنوان کرد.توضیح این که این همایش باحضور دکتر عباسی مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، عباس آبادی رئیس گروه ارتقای کیفیت معاونت درمان دانشگاه، دکتر سیامند انوری مدیر بیمارستان، سارا صالحی مسئول بهبود کیفیت و جمعی از پزشکان، سوپروایزرها، سرپرستاران و مسئولین واحدهای اداری، پاراکلینیکی و کارکنان مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزار شد.


منبع:پورتال دانشکده

نظرات
5/5 0 0 0