جلسه كميته اجرايي دانشكده پزشكي به ترتيب الفبا با حضور جناب آقاي دكتر افشاري، جناب آقاي دكتر امامي، سركار خانم دكتر بهادري، جناب آقاي دكتر پيمان، جناب آقاي دكتر جمالي، جناب آقاي حسيني، سركار خانم دكتر رجايي، جناب آقاي دكتر سليم زاده، جناب آقاي دكتر شهرام، سركار خانم دكتر صالح، جناب آقاي دكتر عكاظي، جناب آقاي دكتر عميدي، جناب آقاي دكتر گلستاني، جناب آقاي دكتر ميرزازاده و جناب آقاي دكتر ناصري مقدم از ساعت 12 الي 14در تالار شوراي دانشكده برگزار شد. دستوركار اول: گزارش جناب آقاي دكتر شهرام از بازديد از دانشگاه استنفورد ايشان در گزارش خود خاطر نشان كردند كه اين دانشگاه رتبه دوم را در امريكا دارد. رتبه بالاتر از ييل و جان هاپكينز و كلمبيا در رتبه بندي بخشها، بخش روماتولوژي رتبه 12 شده بود و تلاش ميكنند تا رتبه بالاتري در اين Ranking كسب كنند. در آن دانشگاه شهريه گرفته ميشود و بنا به شهريه امكانات و تسهيلات و اساتيد بهتر و خدمات بيشتري ارائه مي شود و از اين لحاظ با شرايط ما قابل قياس نيستند. در جذب استاد به دنبال innovation هستند و دنبال اين هستند كه استاد برجسته را جذب كنند تا رتبه دانشگاه خودشان را بالا ببرند. تكيه بر فضاي مجازي و پشتيباني قوي IT دارند. در بدو ورود همه اطلاعات را از طريق ايميل و موبايل خبر رساني ميكنند. آنجا از اساتيد خيلي كمتر از ما كار ميكشند. در بخشي كه من بودم دانشجو ندارند و اينترن هم كم و بيشتر روي فلوها كار ميكردند. بخشهاي جنرال آموزش پزشكي عمومي دارند و مطالب تخصصي و فوق تخصصي به دانشجويان پزشكان عمومي تدريس نميشود. اساتيد متبحر در زمينه تخصصي خود، هرگز به دانشجويان آموزش نميدهند چرا كه ممكن است كه مطالبي كه آنها عنوان ميكنند مناسب براي دانشجوي پزشكي عمومي نباشد. عمده آموزش دانشجويان در بخش هاي جنرال انجام مي شود. به نظر مي آيد كه ما نيز مي بايست به دنبال گسترش بخشهاي جنرال براي آموزش هرچه بهتر دانشجويانمان باشيم. دستور كار دوم: بررسي پيشنهاد يكي شده مدرسين كورسها در دوره مطب آقاي دكتر ناصري مقدم رييس كميته مطب در اين خصوص توضيحاتي را ارائه كردند. ايشان فرمودند: ما در اين زمينه بسيار مشكل داريم در اين مسير بضاعت ما اعضاي هيأت علمي است كه در حال حاضر داريم. پيرامون اين بحث موارد و پيشنهادات زير مطرح شد: بايد خيلي محتاطانه و تدريجي در اين موارد در گروه پيش برويم و با تلاش و خواست خود گروه داخلي كم كم آموزش دانشجو را به افراد علاقمند و آگاه در اين زمينه بسپريم. به نظر ميآيد كه تغيير ناگهاني گروه امكان پذير نيست و بايد افراد علاقمند شناسايي شوند و آموزش بر عهده آنها باشد و كم كم آموزش دانشجو را بر عهده بگيرند.