حذف

حذف

در جلسه مجازی هم اندیشی بررسی شرایط آموزشی در همه گیری عفونت کووید-19 و از سوی مدیران گروه های آموزشی گروه های بالین مطرح شد: از بارگذاری دروس تئوری در سامانه نوید تا برگزاری جلسات مورنینگ ریپورت و ژورنال کلاب ها در فضای مجازی، نگرانی از کاهش تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و عدم امکان حضور دانشجویان خارجی.

به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي وبينار بررسي وضعيت آموزشی در گروههاي آموزشي باليني دانشکده برگزار شد در اين جلسه که ، صبح روز شنبه ششم ارديبهشت ماه و با حضور دکتر شهريار نفيسي رئيس دانشکده پزشکي دکتر نسيم خواجوي راد مدير دفتر توسعه دکتر رويا ستارزاده معاون امور هيات علمي دکتر آرش عکاظي معاون معاون آموزش پزشکي عمومي، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی در سالن شوراي دانشکده برگزار شد
در ابتدا دکتر شهريار نفيسي رييس دانشکده پزشکي با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه رمضان با اشاره به شرایط ویژه ای که پس از همه گیری عفونت کووید-19 در سطح بیمارستانهای آموزشی اتفاق افتاده است بر لزوم بین تعامل بین گروه های آموزشی و دانشکده پزشکی تاکید کرد.
وی با مثبت ارزيابي کردن جلسه وبیناری هم انديشي در خصوص شرايط آموزشي گروه هاي باليني در همه گيري کوويد 19گفت: نظير اين جلسات بايد به صورت منظم و مستمر برگزار شود.
وي افزود: يکي از مهمترين مسائل نحوه ارزيابي دستياران است که به اين منظور چهارچوبي در دانشکده در دست تدوين است که ظرف روزهای آينده تکميل و براي بحث با مديران گروه ها ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد: برگزاری آزمون های الکترونيک و غير حضوري در کنار آزمون هاي درون بخشي راهکار پيشنهادي براي ارزيابي دستياران است.
دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی نیز در مورد چالش های ایجاد شده در آموزش فراگیران بر اثر همه گیری عفونت کووید 19 توضیحاتی ارائه داد
در ادامه مدیران گروه های آموزشی بالینی به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های آموزشی خود در دوران همه گیری پرداختند و چالش های موجود، سوالات و پیشنهادات خود را تشریح کردند.
برگزاری منظم جلسات مورنینگ ریپورت و ژورنال کلاب ها به صورت حضوری با رعایت فاصله و یا استفاده از پتانسیل فضای مجازی، بارگذاری دروس تئوری در سامانه نوید، تداوم آموزش مجازی، اشتراک گذاری مطالب آموزشی و دروس برای دانشجویان سایر دانشگاه ها و اشتراک گذاری تجربیات آموزشی با سایر دانشگاه های کشور، تاکید بر مطالعه بر روی تاثیر و اثر بخشی آموزشی مجازی، نگرانی از کاهش تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و ایجاد خلل در فرآیند آموزشی فراگیران، نگرانی از عدم امکان حضور دانشجویان (دستیاران خارجی) بین الملل در بیمارستان ها بخشی از مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.
پس از بيان نقطه نظرات وديدگاه هاي مديران گروه ها، دکتر عکاظي معاون اموزش پزشکي عمومي به پاسخ سوالات مدیران گروه پرداخت و گفت: با توجه به شرايط پيش آمده و تعطيل شدن دوره کارآموزي، پس از بازگشايي دانشگاه ها حضور کارآموزان در بخش ها فشرده تر از قبل خواهد بود و طبق دستورالعمل وزارتخانه حداکثر زمان حضور در بخش ها به ازای هر یک ماه 20 روزه خواهد بود و اژمون ها نیز فشرده تر برگزار خواهد شد.
دکتر عکاظي از امکان تغيير در برخي عناوین پايان نامه ها خبر داد و گفت: در شرايط فعلي و براي دانشجوياني که در استانه فارغ التحصيلي و مراحل پايان نامه هستند تدابيري ديده شده تا خللی در روند اجرای پایان نامه دانشجویان ایجاد نشود.
وي در خصوص حضور کارورزان در بخش هاي آموزشي گفت: حضور کارورزان بايد بر اساس چهارچوب تدوین شده طبق دستورالعمل هاو حداقل 50 درصد باشد.
دکتر علي لباف معاون آموزش تخصصي و فوق تخصصي دانشکده پزشکي نیز گزارشي از عملکرد معاونت در حوزه مجازي سازي آموزش ارائه کرد و گفت: پيش از وضيعت موجود و ضرورت تعطيلي دانشگاه ها به خاطر شيوع عفونت کووید-19، آموزش مجازي بسيار محدود بود اما بعد از شیوع بحران و بنا به ضرورت و نياز به آموزش مجازي رشته هاي تخصصي در قالب درس در سامانه نويد تعريف شدند و نیز 61 اتاق مجازی در اسکای روم و ادوبی کانکت ایجاد و در اختیار گروهها قرار گرفت.
وی به تبیین شیوه نامه پیشنهادی آزمون ارتقاء دستیاری سال 99 پرداخت و گفت: گروه های بالینی تا پایان خرداد 99 فرصت دارند نمره درون بخشی خود را در سامانه سیپاد اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي وبينار بررسي وضعيت آموزشی در گروههاي آموزشي باليني دانشکده برگزار شد در اين جلسه که ، صبح روز شنبه ششم ارديبهشت ماه و با حضور دکتر شهريار نفيسي رئيس دانشکده پزشکي دکتر نسيم خواجوي راد مدير دفتر توسعه دکتر رويا ستارزاده معاون امور هيات علمي دکتر آرش عکاظي معاون معاون آموزش پزشکي عمومي، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی در سالن شوراي دانشکده برگزار شد
در ابتدا دکتر شهريار نفيسي رييس دانشکده پزشکي با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه رمضان با اشاره به شرایط ویژه ای که پس از همه گیری عفونت کووید-19 در سطح بیمارستانهای آموزشی اتفاق افتاده است بر لزوم بین تعامل بین گروه های آموزشی و دانشکده پزشکی تاکید کرد.
وی با مثبت ارزيابي کردن جلسه وبیناری هم انديشي در خصوص شرايط آموزشي گروه هاي باليني در همه گيري کوويد 19گفت: نظير اين جلسات بايد به صورت منظم و مستمر برگزار شود.
وي افزود: يکي از مهمترين مسائل نحوه ارزيابي دستياران است که به اين منظور چهارچوبي در دانشکده در دست تدوين است که ظرف روزهای آينده تکميل و براي بحث با مديران گروه ها ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد: برگزاری آزمون های الکترونيک و غير حضوري در کنار آزمون هاي درون بخشي راهکار پيشنهادي براي ارزيابي دستياران است.
دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی نیز در مورد چالش های ایجاد شده در آموزش فراگیران بر اثر همه گیری عفونت کووید 19 توضیحاتی ارائه داد
در ادامه مدیران گروه های آموزشی بالینی به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های آموزشی خود در دوران همه گیری پرداختند و چالش های موجود، سوالات و پیشنهادات خود را تشریح کردند.
برگزاری منظم جلسات مورنینگ ریپورت و ژورنال کلاب ها به صورت حضوری با رعایت فاصله و یا استفاده از پتانسیل فضای مجازی، بارگذاری دروس تئوری در سامانه نوید، تداوم آموزش مجازی، اشتراک گذاری مطالب آموزشی و دروس برای دانشجویان سایر دانشگاه ها و اشتراک گذاری تجربیات آموزشی با سایر دانشگاه های کشور، تاکید بر مطالعه بر روی تاثیر و اثر بخشی آموزشی مجازی، نگرانی از کاهش تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و ایجاد خلل در فرآیند آموزشی فراگیران، نگرانی از عدم امکان حضور دانشجویان (دستیاران خارجی) بین الملل در بیمارستان ها بخشی از مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.
پس از بيان نقطه نظرات وديدگاه هاي مديران گروه ها، دکتر عکاظي معاون اموزش پزشکي عمومي به پاسخ سوالات مدیران گروه پرداخت و گفت: با توجه به شرايط پيش آمده و تعطيل شدن دوره کارآموزي، پس از بازگشايي دانشگاه ها حضور کارآموزان در بخش ها فشرده تر از قبل خواهد بود و طبق دستورالعمل وزارتخانه حداکثر زمان حضور در بخش ها به ازای هر یک ماه 20 روزه خواهد بود و اژمون ها نیز فشرده تر برگزار خواهد شد.
دکتر عکاظي از امکان تغيير در برخي عناوین پايان نامه ها خبر داد و گفت: در شرايط فعلي و براي دانشجوياني که در استانه فارغ التحصيلي و مراحل پايان نامه هستند تدابيري ديده شده تا خللی در روند اجرای پایان نامه دانشجویان ایجاد نشود.
وي در خصوص حضور کارورزان در بخش هاي آموزشي گفت: حضور کارورزان بايد بر اساس چهارچوب تدوین شده طبق دستورالعمل هاو حداقل 50 درصد باشد.
دکتر علي لباف معاون آموزش تخصصي و فوق تخصصي دانشکده پزشکي نیز گزارشي از عملکرد معاونت در حوزه مجازي سازي آموزش ارائه کرد و گفت: پيش از وضيعت موجود و ضرورت تعطيلي دانشگاه ها به خاطر شيوع عفونت کووید-19، آموزش مجازي بسيار محدود بود اما بعد از شیوع بحران و بنا به ضرورت و نياز به آموزش مجازي رشته هاي تخصصي در قالب درس در سامانه نويد تعريف شدند و نیز 61 اتاق مجازی در اسکای روم و ادوبی کانکت ایجاد و در اختیار گروهها قرار گرفت.
وی به تبیین شیوه نامه پیشنهادی آزمون ارتقاء دستیاری سال 99 پرداخت و گفت: گروه های بالینی تا پایان خرداد 99 فرصت دارند نمره درون بخشی خود را در سامانه سیپاد اعلام کنند.